2023. november 16., csütörtök

Térden harcolt csaták

Járuljunk azért bizodalommal a kegyelem királyi székéhez, hogy irgalmasságot nyerjünk és kegyelmet találjunk, alkalmas időben való segítségül. Zsidókhoz írt levél 4. fejezet 16. vers



A nagy walesi ébredés idején egy lelkipásztor csodálatosan szép eredményekkel prédikált. Csak egy prédikációja volt, de hatására emberek százai tértek meg. Tőle távol, egy elhagyott völgyben, élt egyik prédikátortársa, akihez eljutott a csodálatos eredmények híre. Kíváncsi volt a siker titkára, és gyalog nekivágott a hosszú, fáradságos útnak, míg végre odaért egy egyszerű kunyhóhoz, ahol a lelkipásztor lakott: “Testvér, honnét vetted a prédikációt?” – kérdezte tőle. A prédikátor bevezette egy szegényesen berendezett szobába, és rámutatott egy helyre, ahol a szőnyeg elnyűtt volt, és egy közeli ablak állt előtte a hegyekre nyílva, aztán így szólt: “Testvér, itt kaptam azt a prédikációt. Szívem megterhelődött az emberekért. Egy este leborultam a padlóra, és erőt kértem, hogy úgy prédikálhassak, ahogy azelőtt még sohasem tettem. Az órák teltek, míg éjfélt ütött az óra, és a csillagok ragyogtak az alvó völgy és a csöndes hegyek fölött. De a válasz nem érkezett meg. Ezért tovább imádkoztam, míg végre halvány szürkeség vonult a keleti égre. Aztán az ezüstösre változott, és én vigyáztam és imádkoztam tovább, amíg az ezüstös égből bíborvörös és aranyszínű ég lett, és a hegyek gerincén lángolt az új nap oltárának tüze. És akkor megkaptam a prédikációt és megkaptam az erőt, majd lefeküdtem és elaludtam. Aztán fölkeltem, hogy prédikáljak, és emberek hajoltak meg Isten tüze előtt. Ez az a hely, ahol a prédikációt kaptam.”
A te életedben is lehet olyan terület, ahol úgy érzed erőre lenne szükséged. Lehet olyan helyzet, amikor úgy érezheted, a megfelelő szavakra lenne szükséged. Lehetnek olyan lelki harcok, ahol megfelelő harcostársakra lenne szükséged. A kérdés az, hogy mit teszel ilyen helyzetben?
Próbálhatsz utánozni olyan embereket, akik a térdeiken harcolták meg először is harcaikat, de nem fog megnyilvánulni Istennek az az ereje életedben, ami az ő életükben megnyilvánul, amíg meg nem tanulsz Isten előtt lenni, kitartóan imádkozni, várni az Istentől jövő szóra, tanácsra, erőre.
Milyen csodálatos lehetőség az, hogy a saját szobádban letérdelve, Istennek őszintén kitárva szívedet, életedet, olyan csodákat tapasztalhatsz meg, amelyekről nem is álmodtál. Csak légy bátor Istenben bízni és Rá hagyatkozni. Akkor fogod megérteni milyen hatalmas erő rejlik az igazi ember kitartó és szívből jövő könyörgésében.


IMA: Istenem, köszönöm, hogy Krisztus által ma is megigazítod azokat, akik átadják életüket Neked. Krisztus nevében taníts, vezess minket. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Isten szerető kezében

Vesd az Úrra terhedet, és ő gondot visel rád! Nem engedi sohasem, hogy ingadozzon az igaz.                  55. Zsoltár 22. vers Amikor nehé...