A felülről való bölcsesség...nem részrehajló és nem képmutató.
Jakab levele 3. rész 17. vers
A felülről való bölcsesség nem részrehajló. Hogyan is lehetne az, ha az a fontos számára, hogy mi a kedves Istennek. Ez egy objektív mérce és nem relatív, mint annyi minden a mai világban.
Aki Isten gyermeke, nem engedheti meg magának azt a "luxust", hogy a saját feje, véleménye, szeszélye szerint éljen, gondolkozzon.
A felülről való bölcsesség tárgyilagossága mindig ugyanazzá teszi az embert.
Minden körülményben, közegben megőrzi identitását.
Isten újjászületett gyermeke marad akkor is ha gúnyolják, akkor is ha senki más nincs körülötte hívő, akkor is ha ezért hátrányt kell szenvednie. Ezt nem is titkolja.
Végül, nem képmutató. Azt mondja, amit gondol és a cselekedetei is összhangban vannak azzal amit mond.
Ez természetes dolog lenne, de a mai elfajult világban, lassan már természetellenesnek tűnik.
Az ördögi és világi bölcsesség olvasatában amit gondolunk, amit mondunk és amit teszünk az sosem egy hanem három. A felülről való bölcsesség nem képmutató.
Akkor sem ha egy kis pénzzel többet szerezhet, ha néhány jó ponttal többet kaphatna a főnöktől, ha a képmutatás útját választaná.
Ma már nemcsak kétszínű vagy kétszívű emberek vannak, hanem sok-sok színűek. Mindig azt veszik elő, amelyiktől valamilyen előnyt remélnek. Amikor a kegyetlen kell, akkor azt, és gond nélkül átgázolnak bárkin. Amikor a hízelgőt, alázatoskodó kell, akkor azt.
A felülről való bölcsesség nem ilyen. Annak az alapja a felülről jövő tisztaság.
Komolyan vesszük-e, hogy úgy születtünk erre a világra, hogy nincs igazi bölcsességünk?
Megértettük-e, hogy csak Istentől kaphatunk igazi bölcsességet? Kértük-e már? Aki kéri az meg fogja becsülni, hálás lesz érte.
Keveredik-e valami földi, ördögi az életünkbe?
Talán egy kis hazugság, részrehajlás, elfogultság? Önmagunkkal szemben, másokkal szemben?
Van-e bátorságunk csak a felülről való bölcsesség eszközeivel élni akkor is, ha hátrányunk származik belőle látszólag?
IMA: Sok döntésünket elhibáztuk már, Urunk. Sokszor nagyképűen azt gondoltuk: helyesen látunk, és a valóságot látjuk, pedig annak csak egy töredékén tájékozódtunk. Sokszor féltünk megmaradni a keskeny úton és belekeveredett a becsületességünkbe valami hamisság. Az igazmondásunkat megfertőzte valami álnokság. Tudjuk, hogy nélküled nem is tudunk megmaradni ennek a bölcsességnek az útján. Köszönjük, hogy Te mindannyiunk imádságát meghallod és nem hagyod válasz nélkül. Krisztus nevében, Ámen.
Az oldalon Isten neked címzett üzenetét olvashatod minden nap. Olyan üzenet ez, amelyben erő van, amely képes átformálni, inspirálni, felébreszteni, egyesíteni Istennel és egymással. "ISTENTŐL SZÁRMAZIK AZ EGÉSZ ÍRÁS, AMELY HATÉKONYAN HASZNÁLHATÓ A TANÍTÁSRA. 2 TIMÓTEUS 3:16 (Egyszerű Fordítás)
2019. január 19., szombat
2019. január 18., péntek
A FELÜLRŐL VALÓ BÖLCSESSÉG 5. RÉSZ
A felülről való bölcsesség... irgalommal és jó gyümölcsökkel teljes...
Jakab levele 3. rész 17. vers
Az irgalom amely nem felülről jön nagyon szegényes. Szoktuk mondani, hogy aki nem saját hibáján kívül került bajba annak segítünk, ahhoz irgalmasak vagyunk, aki pedig saját hibája miatt került nehéz helyzetbe, hát arassa le amit vetett! Igazságos nem? A mi emberi meglátásunk szerint biztosan az.
A nagybetűs Igazság, az Élő és Örökkévaló Isten azonban nem ilyen irgalomról biztosított minket.
Saját hibánk miatt kerültünk bajba. Isten mégis azt nézte, hogy Ő tud segíteni, oda tudja adni egyszülött Fiát értünk és meg is tette.
Az Isten szerint, az irgalom sosem egy nemes érzés ami átjár minket, hanem cselekedet.
Tudunk segíteni valakin? Akkor miért nem tesszük? Ha tudnánk jót tenni valakivel és nem tesszük, akkor az bűn.
Attól senki nem lesz irgalmas, hogy a szíve kicsit facsarodik a szánalom miatt, hanem az lesz irgalmas akinek a kezei, lábai cselekvésre mozdulnak.
Krisztus mindig cselekedetben mutatta meg az irgalmasságát. Nézzük csak az evangéliumokban.
A jó gyümölcsök nem véletlenül jelentenek jó cselekedeteket.
Milyenek a felülről való bölcsesség jó gyümölcsei?
A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Csupa olyan cselekedetek, melyek a Lélek gyümölcséből fakadnak.
IMA: Istenünk, szükségünk van Rád. Kell a mennyei bölcsesség! Az örökkévaló, igaz irgalom és a Te akaratod szerint való "jó gyümölcsök", cselekedetek sokasága. Dicsőülj meg ilyen módon életünkben. Bocsáss meg minden rothadt cselekedetet és tisztíts meg minket minden emberi okoskodástól. Krisztus nevében, Ámen.
Jakab levele 3. rész 17. vers
Az irgalom amely nem felülről jön nagyon szegényes. Szoktuk mondani, hogy aki nem saját hibáján kívül került bajba annak segítünk, ahhoz irgalmasak vagyunk, aki pedig saját hibája miatt került nehéz helyzetbe, hát arassa le amit vetett! Igazságos nem? A mi emberi meglátásunk szerint biztosan az.
A nagybetűs Igazság, az Élő és Örökkévaló Isten azonban nem ilyen irgalomról biztosított minket.
Saját hibánk miatt kerültünk bajba. Isten mégis azt nézte, hogy Ő tud segíteni, oda tudja adni egyszülött Fiát értünk és meg is tette.
Az Isten szerint, az irgalom sosem egy nemes érzés ami átjár minket, hanem cselekedet.
Tudunk segíteni valakin? Akkor miért nem tesszük? Ha tudnánk jót tenni valakivel és nem tesszük, akkor az bűn.
Attól senki nem lesz irgalmas, hogy a szíve kicsit facsarodik a szánalom miatt, hanem az lesz irgalmas akinek a kezei, lábai cselekvésre mozdulnak.
Krisztus mindig cselekedetben mutatta meg az irgalmasságát. Nézzük csak az evangéliumokban.
A jó gyümölcsök nem véletlenül jelentenek jó cselekedeteket.
Milyenek a felülről való bölcsesség jó gyümölcsei?
A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Csupa olyan cselekedetek, melyek a Lélek gyümölcséből fakadnak.
IMA: Istenünk, szükségünk van Rád. Kell a mennyei bölcsesség! Az örökkévaló, igaz irgalom és a Te akaratod szerint való "jó gyümölcsök", cselekedetek sokasága. Dicsőülj meg ilyen módon életünkben. Bocsáss meg minden rothadt cselekedetet és tisztíts meg minket minden emberi okoskodástól. Krisztus nevében, Ámen.
2019. január 17., csütörtök
A FELÜLRŐL VALÓ BÖLCSESSÉG 4. RÉSZ
A felülről való bölcsesség... engedékeny... Jakab levele 3. rész 17. vers
Amikor nagyvilági szinten hangzik el az engedékeny szó, gyakran valami negatívra gondolunk.
A szülőt, aki engedékeny, hajlamosak vagyunk gyengének, megalkuvónak tekinteni, aki lemond a helyes nevelési elvekről azért, hogy saját magát megkímélje a rövidtávú kellemetlenségektől. Ezzel pedig hosszú távon keseríti meg a saját életét.
A felülről való engedelmesség azonban nem ilyen. Nem megalkuvást jelent, gyengeséget, az Istentől kapott értékrendszerűnk feláldozását valami szánalmas földi előnyért.
A felülről való bölcsesség engedékenysége abban nyilvánul meg, hogy mások javát is keresi, nemcsak a saját javát.
Nem fog más ember kárán előnyökhöz jutni az élet egyetlen területén sem.
Napjainkban hányan nézik egyedül a saját hasznukat? Hány ember van akit nem érdekel hány embert károsít meg, juttat csőd szélére, ha saját maga szemében előnyösnek vagy nyereségesnek tűnik egy bizonyos dolog? A felülről való bölcsesség ilyenkor enged. El tud engedni lehetőséget, nyereséget, előnyt, ha látja, hogy másoknak kárára lenne. Tiszták a szándékai, céljai, eszközei is, amelyekkel a céljának elérésén dolgozik.
A világi engedékenység jellemző ránk? Vagy a felülről jövő?
IMA: Istenünk, könyörülj rajtunk, hogy sohasem legyen életünk megalkuvó. Segíts értékként őrizni azokat a dolgokat életünkben, amiket Te is értéknek tartasz.
Segíts gyarapodnunk a Tőled való engedékenységben. Segíts keresni a mások javát is, ne csak a saját magunkét. Tudjuk, hogy ez nem gyengeség, hanem erő.
Krisztus nevében, Ámen.
Amikor nagyvilági szinten hangzik el az engedékeny szó, gyakran valami negatívra gondolunk.
A szülőt, aki engedékeny, hajlamosak vagyunk gyengének, megalkuvónak tekinteni, aki lemond a helyes nevelési elvekről azért, hogy saját magát megkímélje a rövidtávú kellemetlenségektől. Ezzel pedig hosszú távon keseríti meg a saját életét.
A felülről való engedelmesség azonban nem ilyen. Nem megalkuvást jelent, gyengeséget, az Istentől kapott értékrendszerűnk feláldozását valami szánalmas földi előnyért.
A felülről való bölcsesség engedékenysége abban nyilvánul meg, hogy mások javát is keresi, nemcsak a saját javát.
Nem fog más ember kárán előnyökhöz jutni az élet egyetlen területén sem.
Napjainkban hányan nézik egyedül a saját hasznukat? Hány ember van akit nem érdekel hány embert károsít meg, juttat csőd szélére, ha saját maga szemében előnyösnek vagy nyereségesnek tűnik egy bizonyos dolog? A felülről való bölcsesség ilyenkor enged. El tud engedni lehetőséget, nyereséget, előnyt, ha látja, hogy másoknak kárára lenne. Tiszták a szándékai, céljai, eszközei is, amelyekkel a céljának elérésén dolgozik.
A világi engedékenység jellemző ránk? Vagy a felülről jövő?
IMA: Istenünk, könyörülj rajtunk, hogy sohasem legyen életünk megalkuvó. Segíts értékként őrizni azokat a dolgokat életünkben, amiket Te is értéknek tartasz.
Segíts gyarapodnunk a Tőled való engedékenységben. Segíts keresni a mások javát is, ne csak a saját magunkét. Tudjuk, hogy ez nem gyengeség, hanem erő.
Krisztus nevében, Ámen.
2019. január 16., szerda
A FELÜLRŐL VALÓ BÖLCSESSÉG... 3. RÉSZ
A felülről való bölcsesség...méltányos...
Jakab levele 3. rész 17. vers
A felülről való bölcsesség egy újabb jellemzőjét tárja elénk ma Isten Szentlelke. Aki a felülről való bölcsesség irányítása alatt él, az figyelembe veszi a másik ember helyzetét.
Hányszor történt velünk, hogy nem is próbáltuk megérteni a másik ember helyzetét, hanem rögtön kemény ítéletet mondtunk felette?
A koldus felett, aki a kezét nyújtotta egy kis segítségért, de mi a gondolatunkban már előre eldöntöttük, hogy a saját maga meggondolatlansága, hanyagsága miatt szorul segítségre, sőt azt is tudni véltük, hogy azonnal alkoholra költené azt, amit adunk neki.
Vajon nem a szívünk keménységét akartuk leplezni ilyenkor?
Isten azt mondja ma nekünk, hogy vegyük figyelembe mások helyzetét. Isten lehajolt hozzánk akkor is, ha tudta, hogy a saját nyomorunkért mi vagyunk a felelősek, hiszen mi választottuk olyan sokszor a bűnt, az Isten elleni lázadást. Természetesen a felülről való méltányosság alapja a tisztaság. Tehát ez a fajta megértés nem vonatkozhat arra, hogy magunk vagy mások megalkuvására, mentséget keressünk vagy szolgáltassunk. Isten a megtört szívűt nem veti meg, de azt aki nem akarja követni az Ő szavát, útmutatását, hanem tudatosan lázadásban él, figyelmezteti, hogy térjen vissza hozzá, és akkor kaphat kegyelmet, lehet része felemelkedésben.
Másodszor, a felülről való bölcsesség figyelembe veszi mások álláspontját. Ez nem azt jelenti, hogy egyet is ért az álláspontjukkal. De meghallja, értékeli és tiszteletben tartja a mások álláspontját.
Harmadszor, a felülről való méltányosság meglátja mások igényeit és fontosnak tartja azokat.
Egy ilyen önző világban ez sem természetes. Amikor az önzés uralkodik, és a többség saját vélt vagy valós igényeiért törtet.
Összefoglalásként tehát, a felülről való méltányosság, az Istentől való megértés és türelem íratlan szabályaihoz igazodik.
IMA: Istenünk, add a mi szívünkbe a felülről való méltányosságot. Ne emberit, részrehajlót, megalkuvót, ördögit, hanem Tőled valót. Szeretnénk, ha a Te felülről való bölcsességed töltené be életünket. Krisztus nevében, Ámen.
Jakab levele 3. rész 17. vers
A felülről való bölcsesség egy újabb jellemzőjét tárja elénk ma Isten Szentlelke. Aki a felülről való bölcsesség irányítása alatt él, az figyelembe veszi a másik ember helyzetét.
Hányszor történt velünk, hogy nem is próbáltuk megérteni a másik ember helyzetét, hanem rögtön kemény ítéletet mondtunk felette?
A koldus felett, aki a kezét nyújtotta egy kis segítségért, de mi a gondolatunkban már előre eldöntöttük, hogy a saját maga meggondolatlansága, hanyagsága miatt szorul segítségre, sőt azt is tudni véltük, hogy azonnal alkoholra költené azt, amit adunk neki.
Vajon nem a szívünk keménységét akartuk leplezni ilyenkor?
Isten azt mondja ma nekünk, hogy vegyük figyelembe mások helyzetét. Isten lehajolt hozzánk akkor is, ha tudta, hogy a saját nyomorunkért mi vagyunk a felelősek, hiszen mi választottuk olyan sokszor a bűnt, az Isten elleni lázadást. Természetesen a felülről való méltányosság alapja a tisztaság. Tehát ez a fajta megértés nem vonatkozhat arra, hogy magunk vagy mások megalkuvására, mentséget keressünk vagy szolgáltassunk. Isten a megtört szívűt nem veti meg, de azt aki nem akarja követni az Ő szavát, útmutatását, hanem tudatosan lázadásban él, figyelmezteti, hogy térjen vissza hozzá, és akkor kaphat kegyelmet, lehet része felemelkedésben.
Másodszor, a felülről való bölcsesség figyelembe veszi mások álláspontját. Ez nem azt jelenti, hogy egyet is ért az álláspontjukkal. De meghallja, értékeli és tiszteletben tartja a mások álláspontját.
Harmadszor, a felülről való méltányosság meglátja mások igényeit és fontosnak tartja azokat.
Egy ilyen önző világban ez sem természetes. Amikor az önzés uralkodik, és a többség saját vélt vagy valós igényeiért törtet.
Összefoglalásként tehát, a felülről való méltányosság, az Istentől való megértés és türelem íratlan szabályaihoz igazodik.
IMA: Istenünk, add a mi szívünkbe a felülről való méltányosságot. Ne emberit, részrehajlót, megalkuvót, ördögit, hanem Tőled valót. Szeretnénk, ha a Te felülről való bölcsességed töltené be életünket. Krisztus nevében, Ámen.
2019. január 15., kedd
A FELÜLRŐL VALÓ BÖLCSESSÉG... 2. RÉSZ
A Mennyből, vagyis Istentől származó bölcsesség elsősorban tiszta, azután békeszerető...
Jakab apostol levele 3. rész 17. vers ( Egyszerű Fordítás)
Nagyon fontos, hogy a békeszeretetnek is a tisztaság az alapja.
Egy olyan világban ahol a tolerancia és a kompromisszum a divatos, sokszor van félreértelmezve a békeszeretet.
Isten arra hív minket, hogy amikor az Ő igazságáról van szó, akkor ne alkudjunk meg a "békesség" kedvéért. Ha ugyanis Isten szavát, akaratát dobjuk félre a békesség kedvéért, akkor nem felülről való bölcsesség birtokában cselekszünk, hanem ördögi megalkuvás lesz a motivációnk.
Szomorú, hogy az egónk harcaiban, sokszor megteszünk mindent a győzelemért. Holott itt kellene engedni, itt kellene hallgatni, itt kellene elszenvedni inkább a veszteséget. Ebből áldás lenne. Ez felülről való bölcsességről tanúskodna.
A mi igazságunkért nem szabad kardoskodnunk.
Ha viszont Isten igazságáról van szó, ahhoz ragaszkodnunk kell, harcolnunk kell ezért, mint egy oroszlán. Akkor fog megdicsőülni bennünk, általunk Isten.
IMA: Istenem, kérlek téged, add nekem a felülről való bölcsességedet! Szeretném mindenek előtt a Te tisztaságodban, beszédedben gyönyörködni. Szeretnék bátor lenni és nemcsak bátornak látszani. Szeretnék alázatos lenni és nemcsak annak látszani. Segíts lemondani a magam igazáról, a magam harcairól, és a Te harcosoddá válni. A Te dicsőségedre. Krisztus nevében, Ámen.
Jakab apostol levele 3. rész 17. vers ( Egyszerű Fordítás)
Nagyon fontos, hogy a békeszeretetnek is a tisztaság az alapja.
Egy olyan világban ahol a tolerancia és a kompromisszum a divatos, sokszor van félreértelmezve a békeszeretet.
Isten arra hív minket, hogy amikor az Ő igazságáról van szó, akkor ne alkudjunk meg a "békesség" kedvéért. Ha ugyanis Isten szavát, akaratát dobjuk félre a békesség kedvéért, akkor nem felülről való bölcsesség birtokában cselekszünk, hanem ördögi megalkuvás lesz a motivációnk.
Szomorú, hogy az egónk harcaiban, sokszor megteszünk mindent a győzelemért. Holott itt kellene engedni, itt kellene hallgatni, itt kellene elszenvedni inkább a veszteséget. Ebből áldás lenne. Ez felülről való bölcsességről tanúskodna.
A mi igazságunkért nem szabad kardoskodnunk.
Ha viszont Isten igazságáról van szó, ahhoz ragaszkodnunk kell, harcolnunk kell ezért, mint egy oroszlán. Akkor fog megdicsőülni bennünk, általunk Isten.
IMA: Istenem, kérlek téged, add nekem a felülről való bölcsességedet! Szeretném mindenek előtt a Te tisztaságodban, beszédedben gyönyörködni. Szeretnék bátor lenni és nemcsak bátornak látszani. Szeretnék alázatos lenni és nemcsak annak látszani. Segíts lemondani a magam igazáról, a magam harcairól, és a Te harcosoddá válni. A Te dicsőségedre. Krisztus nevében, Ámen.
2019. január 14., hétfő
FELÜLRŐL VALÓ BÖLCSESSÉG 1. RÉSZ
A felülről való bölcsesség pedig először is tiszta...
Jakab levele 3. rész 17. vers
Nem véletlenül mondja az Isten Szentlelke, hogy a felülről való bölcsesség először is tiszta.
A későbbiekben meglátjuk, hogy a többi tulajdonságának is ez az alapja. A tisztaság.
Amikor Pál apostol beszél azokról, akik hamis tanítóként, ördög eszközeiként szivárogtak be a gyülekezetekbe, azt mondja, hogy ezekben nem Isten szerinti bölcsesség és tisztaság lakozott.
De ki az aki tiszta? Egyedül Krisztus. És azok, akik bűnbánattal jöttek Krisztushoz, a hittel, hogy az Ő vére által az Atya eltörli minden bűnüket.
Hiszen Krisztus által nemcsak bűnbocsánatot kaphatunk, hanem az újjászületés csodája által tiszta és szent gyermekei lehetünk Istennek.
Nem saját cselekedeteink miatt, hanem azért, mert Krisztus nekünk ajándékozta az Ő szentségét.
Ez pedig kizár minden elbizakodottságot életünkből.
Ez a szentség, tisztaság, amit Krisztus által kaptunk, a Szentlélek vezetése alatt, olyan bölcsességet szül, amelynek az alapja, a Krisztus által nyert tisztaságunk, szentségünk. Változzunk tehát el, elménknek megújulása által.
És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata.
Róma 12:2
Okoskodó, bölcselkedő lehet szinte bárki, olyan bölcsességnek a birtokosa is, amely testi és ördögi, de a tiszta bölcsesség csakis felülről jön.
IMA: Atyánk, Istenünk, szükségünk van Rád. Te vagy az aki szentté, igazzá tettél, teszel olyan embereket, akik Benned vetik bizalmukat. Kérünk Téged, add nekünk a Te Szentlelked bölcsességét, amelynek az alapja a tisztaság. Krisztus nevében, Ámen.
Jakab levele 3. rész 17. vers
Nem véletlenül mondja az Isten Szentlelke, hogy a felülről való bölcsesség először is tiszta.
A későbbiekben meglátjuk, hogy a többi tulajdonságának is ez az alapja. A tisztaság.
Amikor Pál apostol beszél azokról, akik hamis tanítóként, ördög eszközeiként szivárogtak be a gyülekezetekbe, azt mondja, hogy ezekben nem Isten szerinti bölcsesség és tisztaság lakozott.
De ki az aki tiszta? Egyedül Krisztus. És azok, akik bűnbánattal jöttek Krisztushoz, a hittel, hogy az Ő vére által az Atya eltörli minden bűnüket.
Hiszen Krisztus által nemcsak bűnbocsánatot kaphatunk, hanem az újjászületés csodája által tiszta és szent gyermekei lehetünk Istennek.
Nem saját cselekedeteink miatt, hanem azért, mert Krisztus nekünk ajándékozta az Ő szentségét.
Ez pedig kizár minden elbizakodottságot életünkből.
Ez a szentség, tisztaság, amit Krisztus által kaptunk, a Szentlélek vezetése alatt, olyan bölcsességet szül, amelynek az alapja, a Krisztus által nyert tisztaságunk, szentségünk. Változzunk tehát el, elménknek megújulása által.
És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata.
Róma 12:2
Okoskodó, bölcselkedő lehet szinte bárki, olyan bölcsességnek a birtokosa is, amely testi és ördögi, de a tiszta bölcsesség csakis felülről jön.
IMA: Atyánk, Istenünk, szükségünk van Rád. Te vagy az aki szentté, igazzá tettél, teszel olyan embereket, akik Benned vetik bizalmukat. Kérünk Téged, add nekünk a Te Szentlelked bölcsességét, amelynek az alapja a tisztaság. Krisztus nevében, Ámen.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Értelmet meghaladó hit
Amikor azonban ezt végig gondolta magában, íme, az Úr angyala megjelent neki álmában, és ezt mondta: „József, Dávid fia, ne félj magadhoz ve...