2021. február 20., szombat

Emlékezni és reménykedni Istenben

Tudom én, hogy milyen nagy az ÚR, nagyobb a mi Urunk minden istennél. 135. Zsoltár 5. vers



Ahogy idősödünk, egyre inkább előtérbe kerül életünkben az emlékezés. Ezért van az, hogy idősebb emberekkel beszélgetve gyakran előjönnek az emlékek és az addig megtett életút. Bevallom, hogy én nagyon szeretem hallgatni, olvasni a hasonló emlékeket, életutakat és rengeteg bölcsességet merítettem már hasonló élettörténetekből.
Az ilyen jellegű beszélgetések, emlékezések lényege nem csupán a „régi szép idők”. Ha Istennel élted az életed, akkor az emlékekben megtalálhatod Isten kegyelmének és hűségének bizonyítékait. Ha nem Istennel élted az életed, még akkor is felfedezheted mennyi áldást adott Isten életed során. Ezek az emlékek, megtapasztalások erővel és reménységgel tölthetik meg életünket. A Zsoltáríró a mai zsoltárfejezetben Izrael népének kivonulására emlékszik az Egyiptomi rabszolgaságból. Miért tartotta fontosnak ezt a régi történetet? Isten gyermekeiként hitből élünk és hitben járunk. Ezért fontosak a lelki emlékek. Isten kegyelme átszövi életünk történéseit. Emlékszem, amikor születtem, édesanyámnak azt mondták, hogy nem fogom megérni a másnapot. Gyorsan fényképészt hivatott és lefényképeztetett, hogy legalább egy kép maradjon rólam emlékül. Isten viszont másként döntött és még ma is élek. Számtalan történetet tudnék még felidézni, amelyekben láttam Isten kezét, jóságát életemben. A mai napon csupán ezt az egy képet szeretném megosztani veletek, ami akkor készült rólam. Életem első rólam készült képe, amiről azt orvosok úgy gondolták, hogy egyben az utolsó is lesz. Isten jósága és kegyelme azonban másként rendelkezett. Gondolkozz el ma saját életed felől. Milyen történetet oszthatnál meg családoddal, barátaiddal személyes életedből, amelyekben látod Isten jóságát, kegyelmét?


IMA: Istenünk, a múltunkban tapasztalt jóságod, kegyelmed, szereteted, türelmed erőt adhatnak nekünk a jövőnkre nézve. Segíts felidézni életünk kegyelmi pillanatait és megosztani azokat másokkal is. Krisztus nevében kérünk, Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gondolataid szűrői

Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dics...