2022. január 23., vasárnap

Szentlélek által

Ha szerettek engem, megtartjátok az én parancsolataimat, én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké. János evangéliuma 14. fejezet 15-16. vers



A tanítványok zaklatottá váltak. Három éven keresztül minden idejüket Jézus Krisztussal töltötték. Mindenhova Vele mentek és mindent Vele beszéltek meg. Jézus viszont azt mondta nekik, hogy el fog menni. Hogyan léphettek volna tovább Krisztus nélkül?
Hogyan nézhettek volna szembe az élet mindennapos kihívásaival Krisztus jelenléte nélkül? Jézus Krisztus viszont helyre tette a dolgokat tanítványai gondolataiban.
Elmondta a tanítványainak, hogy az ő legfőbb javukat szolgálja, hogy visszatérjen az Atyához. Megígérte, hogy elküldi a Szentlelkét, Aki már nem velük, hanem bennük fog élni és mindent megtanít nekik az Élő Istennel kapcsolatosan.
„Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok.” ( János 16:7) Isten Szentlelke által mindenhol és mindenkor örülhettek a tanítványok Isten jelenlétének. Isten Szentlelke által, te és én is megtapasztalhatjuk Isten jelenlétét életünk minden pillanatában.
Csak kérnünk kell a Szentlélek jelenlétét életünkbe, ha megtértünk és elfogadtuk Krisztus helyettesítő, megigazító áldozatát, amelyet értünk is végzett.
Jézus Krisztus mondja: „Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok gyermekeiteknek jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad mennyei Atyátok Szentlelket azoknak, akik kérik tőle?" ( Lukács 11:13)
A legfontosabb kérésünk, imádságunk naponként az, hogy kérjük Isten Szentlelkének hatalmas vezetését minden lépésünkhöz.
Amikor a Szentlélekre bízzuk magunkat minden egyes nap, nemcsak Isten jelenlétét tapasztalhatjuk meg életünkben, hanem a Szentlélek gyümölcseit teremve, másoknak is be tudjuk mutatni milyen áldott dolog Isten jelenlétében élni. ( Galata 5:22-23)



IMA: Istenem, adj nekem őszinte életet és őszinte vágyat Szentlelked jelenléte után. Tölts be csordultig a Te Szentlelkeddel, hogy kiszoruljon minden emberi, romlott, testi az életemből. Add a Szentlélek gyümölcseit bőségesen életemben, hogy mások is élvezhessék a Te jóságod általuk és dicsőítsék a Te nevedet. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A boldogító iga

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, é...