2018. november 5., hétfő

BÍZZ ISTENBEN 3. rész

Gedeon ezt mondta neki: Kérlek, Uram, hogyan szabadítsam meg Izraelt? Hiszen az én nemzetségem a legszegényebb Manasséban, és én a legkisebb vagyok atyám házában. Az ÚR így válaszolt neki: Majd én veled leszek, és úgy megvered Midjánt, mintha csak egy ember volna.
Bírák könyve 6. rész 15-16 vers

Gedeon maga mellé vette azokat, akik önként vállalták, hogy harcolni fognak a nép szabadulásáért.
Isten pedig azt mondta Gedeonnak, hogy szóljon a sereghez, akik félnek, azok menjenek haza.
Vannak félős emberek Isten népe között is? Vannak!
Vannak akik nagy vitézek a harctér mögött. Nagyon is tudják osztogatni a tanácsaikat, de amikor be kellene állni a lelki harcba, ezek visszavonulnak, és hagyják, hogy meghalj hősként, mint Uriás, aki hősi halott lett Izraelben.
Találkozhatunk emberekkel, akik mások háta mögött tudnak vádaskodni, de amikor szembe kellene állni bizonyos emberekkel, akkor inukba száll a bátorság.
Hiszen akkor már nem az ő dolguk mondani, nem akarnak ellenséget szerezni önmaguknak stb.
Sok félős ember van Isten népe között.
A Gedeon esetében pedig a félénk, félős emberek mind haza lettek küldve.
Sokan haza is tértek, annak ellenére, hogy a csatába jöttek.
Isten pedig még így is azt mondta, hogy sokan maradtak.
Gedeon mondhatta volna: " Én megmondtam, hogy az én családom a legszegényebb Manasséban, én vagyok a legfiatalabb gyermek, mivel szabadítsam meg Izraelt?
Én egyedül induljak neki?"
Isten így is a vízhez küldte a népet, hogy nehogy a sereg azt mondhassa, hogy ők szabadították meg a népet az okosságukkal, fegyvereikkel, erejükkel. Minden embernek tudni kellett, hogy Isten adta a győzelmet, a szabadulást a népnek.
Egy ember aki a legszegényebb, legkisebb volt Manasséban, egy kis csapat emberrel bízott Istenben, ezért Isten győzelmet, szabadulást adott nekik.
Ne emberekben bízzunk! Istenben bízzunk, aki képes megszabadítani és megsegíteni egészen a mennyei célig. Dicsőség Neki!


IMA: Istenünk, segíts ne önmagunkra nézni, ne másokra nézni, ne a képességeink hiányára nézni, hanem a Te elhívásodra. Segíts legyőzni a félelmet és erősnek bizonyulni Teáltalad. Vágyunk arra, hogy munkálkodj és győzelmet adj, hogy megdicsőülhess a mi életünkben is. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gondolataid szűrői

Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dics...