2019. augusztus 11., vasárnap

Bartimeus!

Történt, hogy amikor Jerikóhoz közeledett, egy vak koldus ült az út szélén és kéregetett. Hallotta, hogy nagy tömeg vonul el arra, megkérdezte hát, hogy mi történt. Megmondták neki, hogy a názáreti Jézus halad arra. Erre elkezdett kiabálni: „Jézus, Dávid fia, könyörülj rajtam!” Akik elöl mentek, csitították, hogy hallgasson. De annál hangosabban kiáltozott: „Dávid fia, könyörülj rajtam!” Jézus megállt s szólt, hogy vezessék elé. Amikor odaért, megkérdezte: „Mit akarsz tőlem, mit tegyek?” Azt válaszolta: „Uram, hogy lássak!” Jézus így szólt hozzá: „Láss! Hited megmentett.” Azon nyomban visszanyerte szeme világát és Istent dicsőítve követte. Ezt látta az egész nép s magasztalta az Istent.
Lukács evangéliuma 11. rész 35-43. versig





Vérző szívemben kínok égnek,
Szemem mered a kéklő égnek.
De csak sötét folt amit látok…
Életem nyomor, bilincs, átok.
Vaksággal sújtott a Teremtő,
Segíteni nem tud más csak Ő!

Vérező szívem érez, dobban!
Körülöttem tán nagy tömeg van,
Így mondják mások, így is érzem.
Vajon ki jár itt? – Kérdik, kérdem.
A Názáreti jön most erre…
Ó, Istenem, ha reám nézne!

Hallottam én már Róla sokat…
Nem veti meg a koldusokat!
Én egy vagyok, a vak és rongyos,
De ha erre néz, az bizonyos,
Hogy észrevesz, hogy meglát engem,
S biztosan felderül az egem!

És szót hallok most: ,,Ide hozzám!’’
Válaszra már nem tátom a szám,
De rongyaim árokban hagyom,
Hívásának magam megadom.
Felé indulok. Van erre ok!
Vezetnek… avagy tapogatok.


A nagy pillanat elérkezett:
Előttem áll már, aki SZERET!
,,Mit cselekedjek? mit mondasz csak?’’
Uram! Hogy lássak, lássak, lássak!…
És Bartimeus látott, látott!
E nap áldott lett neki… ÁLDOTT!


Követte Krisztust buzgó szívvel.
Ő itt van ma is, s csodát mível!
Vakok, bénák Hozzá jöjjetek!
Ő csodát tesz ma is veletek.
Minden nyomorból meggyógyultok
És látni, látni, látni fogtok!

IMA: Istenünk add azt a hitet, buzgóságot amit Bartimeusnál láthattunk, hogy minket is megérinthess, meggyógyíthass teljesen. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A szépség, amelyet Isten kíván

Szépségedet a király kívánja, mert ő a te urad, borulj le előtte! 45. Zsoltár 11. vers A fenti igeversben a király, mint az isteni szerelmes...