2019. december 11., szerda

Félelemmel vagy szeretettel teljes advent?

Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: "Abbá, Atya!"
Római levél 8. fejezet 15. vers



Mi az amitől leginkább félsz? Talán félsz attól, hogy nem vagy eléggé csinos, nem vagy elég okos, nem tudsz legyőzni egy bűnös szokást, talán félsz a haláltól, félsz attól, hogy a gyermekeid sosem találnak vissza Istenhez Krisztus által.
Nem kell azonban félelemben élnünk.
Amikor az Atya gyermekévé fogadott téged, akkor az Ő lelkét adta neked és ezáltal a Lélek által, jogod van Atyának hívni az Istent.
Ő nemcsak örökbefogadott minket és a családja részévé tett minket, habár ez is örömmel töltötte el Istent, hanem az Ő tulajdon Lelkét osztotta meg velünk.
Ha te még nem vagy Isten gyermeke, hanem csak érdeklődsz Isten dolgai iránt, talán feltetted magadnak a kérdést, hogy amellett, hogy Isten általánosságban szeret engem is, mint mindenki mást, tényleg érez személyes szimpátiát is irántam?
Személyesen én is szimpatikus vagyok neki? Ez abból a téves gondolkozásunkból fakad, hogy Isten az alapján fogad el minket amit teszünk vagy éppen nem teszünk.
Ez hamis hit. Isten szeretete az övéi iránt csakis azon alapszik, amit Krisztus tett értünk.
Ha tehetnénk bármit is, hogy Isten jobban szeressen minket, azzal voltaképp túlszárnyalnánk azt amit Krisztus tett értünk a Golgotán, ez pedig lehetetlen.
Isten szeretetének mélységét irántunk a Krisztus iránt érzett mélységes szeretete határozza meg. Amint ezt elhisszük és megértjük, teljes valónkkal dicsőíteni fogjuk Istent.
Az egész testünk, elménk ujjongani fog az Ő kegyelmének nagyságától.
Miután újjászülettem, magam is feltettem a kérdést Istennek, Atyámnak, hogy Ő hogyan gondol rám, hogyan érez velem kapcsolatosan. Imádkoztam ezért és kértem, hogy nyilatkoztassa ki ezt nekem.
Annyira repesett a szívem a boldogságtól, amikor a Sofóniás könyvének 3. fejezetének 17. verse alapján szólt hozzám:
" Veled van Istened, az ÚR, ő erős, és megsegít. Boldogan örül neked, megújít szeretetével, ujjongva örül neked."
Isten ujjongva örül nekem azért, mert ujjongva örül az Ő Fiának, Jézus Krisztusnak, ha pedig az én életem el van rejtve a Krisztusban, Isten ugyanúgy viszonyul hozzám is.
Az életünk nem attól fog megváltozni ha csodáljuk saját magunk nagyszerűségét, hanem attól, ha csodájuk Krisztus nagyszerűségét és dicsőségét.
Mindent elvehetnek tőlünk amit itt a földön birtoklunk, viszont azt senki sem veheti el tőlünk, hogy Istennek, a Királyok-Királyának szeretett gyermekei vagyunk.


IMA: Istenünk, Te minden embert hívsz arra hogy megbéküljön Veled, és Krisztus által a gyermekeddé váljon. Örömmel ajándékozod a Te Lelked jelenlétét minden gyermekednek. Segíts minden kedves olvasónak, hogy hazataláljon a Te családodba és megteljen Veled, az igazi Szeretettel. Krisztus nevében. Ámen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A legjobb rész

Az Úr azonban így felelt neki: "Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és nyugtalankodsz, pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre....