2020. augusztus 4., kedd

Megmaradni Istenben!

Elgondolkoztam rajta, meg akartam érteni, de túl nehéznek tűnt nekem. Végül elmentem Isten szent helyére, és megértettem, hogy milyen végük lesz. 73. Zsoltár 16-17. vers



Olvastam egy ember küzdelmeiről, aki azért távolodott el Istentől, mert nem értette, hogy miért hagyja Isten a gonoszt és a szenvedést érvényesülni a jelen világban?
A zsoltáríró is majdnem megtagadta az Isten útját. Kételyei támadtak, amikor látta, hogy a gonoszok milyen jólétben élik földi életüket. Miért boldogulnak olyan jól a kegyetlenek, önző és más embereket megkárosító emberek? Miért a tisztességtelenek gyarapodnak sok esetben látványos módon?
Mit kezdjünk azokkal a kétségekkel, amikkel sokszor szembe találjuk magunkat? A zsoltárírót nagyon megrendítették ezek a kétségek addig, amíg el nem ment Isten szent helyére.
Még akkor is, ha hitetlenség állapotában vagyunk, telve kétségekkel, gyógyulásra találhatunk az Istenben hívők közösségében, akik dicsérik és magasztalják Istent teljes szívükből.
Isten sokkal nagyobb, mint a mi értelmünk, éppen ezért pusztán értelemmel nem tudjuk felfogni Isten dolgait. Szívünk és érzelmeink is segíthetnek minket abban, hogy Istennel kapcsolatot ápoljunk és növekedjünk a lelkiségben.
A zsoltáríró megtanulta Isten jelenlétében, hogy a gonosz ember, aki semmit, senkit nem tart tiszteletben, a legvégén semmivel sem marad.
Bizony, elpusztulnak azok, akik eltávolodnak tőled. Kiirtod mindazokat, akik elhagynak téged! ( 73. Zsoltár 27. vers)
Azt Istent követőket viszont megerősíti, megszilárdítja Isten. Ragaszkodhatunk tehát továbbra is Istenhez, mert Isten meg tud minket erősíteni, tartani minket is. Hirdessük tehát másoknak is ezt az örömhírt.
De nekem olyan jó Isten közelsége! Uramat, az Urat tartom oltalmamnak. Hirdetem minden tettedet. ( 73. Zsoltár 28. vers)
Abban az erőben, amit egyedül Isten adhat nekünk, a mi szívünkben is visszhangra találhatnak ezek a mondatok.


IMA: Istenünk, sokszor mi is küszködünk kételyekkel, hitetlenségből fakadó gondolatokkal. Segíts felülkerekednünk ezeken és belépnünk a Te jelenlétedbe, hogy találkozhassunk a Megváltónkkal, Aki életét adta értünk annyira szeretett minket. Krisztus nevében kérünk, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyakorlati megújulás

Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tet...