2020. szeptember 7., hétfő

Krisztus követei

Ahogyan engem elküldtél a világba, én is elküldtem őket a világba:
János evangéliuma 17. fejezet 18. vers



Ki küldte Krisztust a világba? Az Atya. Miért küldte Őt a világba?
Először is azért, hogy átadja az embereknek az Atya üzenetét: „Térjetek meg és keresztelkedjetek meg, mert elközelített a Mennyek országa.” 
 Másodszor azért, hogy földi élete során példát mutasson és minden szavával és cselekedetével Istennek dicsőséget szerezzen. Krisztus számtalanszor utalt erre földi küldetése során. Nem Ő döntötte el, hogy mit fog mondani a földi élete során, nem Ő döntötte el hova fog menni, kivel fog beszélni, kit fog meggyógyítani. „Megszólalt tehát Jézus, és ezeket mondta nekik: "Bizony, bizony, mondom néktek: a Fiú önmagától semmit sem tehet, csak ha látja, hogy mit tesz az Atya; mert amit ő tesz, azt teszi a Fiú is, hozzá hasonló módon.” ( János 5:19) „Én önmagamtól nem tehetek semmit: ahogyan tőle hallom, úgy ítélek; és az én ítéletem igazságos, mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak az akaratát, aki elküldött engem." ( János evangéliuma 5. fejezet 30. vers)
Harmadszor, Krisztus azért jött, hogy kifejezze az Atya szeretetét is irántunk, hiszen az Atya adta egyszülött Fiát, de az egyszülött Fia is akart testet ölteni és a keresztre menni minden egyes bűnös emberért.
Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom az életemet, hogy aztán újra visszavegyem. Senki sem veheti el tőlem: én magamtól adom oda. Hatalmam van arra, hogy odaadjam, hatalmam van arra is, hogy ismét visszavegyem: ezt a küldetést kaptam az én Atyámtól." ( János evangéliuma 10. fejezet 17-18. vers).
Így küld minket Krisztus a világba, hogy hirdessük az Ő szavát, az örömhírt, hogy van szabadulás a bűnök mocskából, van új élet és ingyen kegyelem az Ő áldozata által, másodszor, hogy vezessen minket életünk minden napján a Szentlélek jelenléte által egészen a fizikai halálunk napjáig, hogy azután minket is életre hívhasson és örök üdvösségre.
A Krisztustól kapott küldetés viszont az önmegtagadás, az alázat, a megalázkodás útja. Két lehetőség van a lelki hátterünket illetően: vagy az ördög követei vagyunk és munkatársai vagyunk abban, hogy Isten munkája ellen harcoljunk egészen a kárhozatig, vagy Isten munkatársai vagyunk, Isten szolgálatában állunk.
Nézd csak, hogy mit mond neked Krisztus ma: „Aki nekem szolgál, az engem kövessen, s ahol én vagyok, ott lesz a szolgám is. Aki nekem szolgál, azt megtiszteli az Atya.” (János 10:18)

IMA: Istenünk, köszönjük neked Krisztust és az Ő szeretetét. Könyörülj rajtunk, hogy a Te szereteted áradhasson életünkben és betölthessük küldetésünket mi is ebben a világban. Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az anyaság áldott "raktárai"

...Anyja mindezeket a szavakat megőrizte szívében, Lukács evangéliuma 2. fejezet 51.b. vers Amikor az édesanyákról emlékezünk meg, Mária, Jé...