2021. február 24., szerda

Ingyenes, de drága kegyelem

Három óra tájban Jézus hangosan felkiáltott: "Éli, éli, lamá sabaktáni!" Azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?" Máté evangéliuma 27. fejezet 46. vers



A kegyelmet Isten ingyen kínálja azoknak, akik azt hittel hajlandóak elfogadni, de Istennek nagyon sokba került kieszközölni ezt az ingyen kegyelmet. Egy ember a következőt mondta gúnyosan: „ Én szeretek bűnt elkövetni, Isten pedig szereti a bűnömet megbocsátani. A világmindenségben végülis minden összhangban van.” A Megváltó fájdalmas felkiáltása a kereszten azonban kijózanít bennünket. A pokol gyötrelmeit kellett átélnie, csakis ez által tudta kifizetni az emberiség bűneiért a büntetést és tudta kieszközölni a kegyelmet. „Mindnyájan tévelyegtünk, mint a juhok, mindenki a maga útját járta. De az ÚR őt sújtotta mindnyájunk bűnéért. Ézsaiás könyve 53. fejezet 6. vers” Krisztus a mélységbe szállt le, és pontosan azért kell komolyan vennünk az Ő követését. Már nem lehetünk könnyelműek az engedetlenségünkkel kapcsolatosan, hiszen Krisztusnak nagyon sokba került minden egyes bántó szavunk, önző tettünk.
Állandó önzésed és Isten elleni lázadásod nagyon-nagyon sokba került Krisztusnak. Jézus Krisztus a legborzasztóbb szenvedéseket élte ált, hogy mi kimondhassuk: „Istenem bocsáss meg nekem.” Csakis azért lehet részünk megbocsátásban, mert Krisztus drágán megfizette ennek árát. Mivel Krisztus végigjárta helyettem a bűneim és az azzal járó szenvedések útját, már nem kell ezt az utat választanom. Te sem kell ezt az utat válaszd. Függetlenül attól, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznem életem során, a pokol már nincs az uticéljaim között. Életemet az én Megváltó Krisztusom ölelésében élem és éppen ezért vagyok szabad. Már nem szeretek és nem akarok vétkezni.


IMA: Istenünk, bocsásd meg nekünk, hogy olyan sokszor leértékeltük a Te drága kegyelmedet. A Te kegyelmed nem volt olcsó. Nagyon sokba kerül Neked. Adj nekem hálás szívet mindazért, amit elvégeztél értem is a kereszten. Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Becsületbeli dolog

...tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük ...