2021. március 3., szerda

Legyen meg Isten akarata

Mikor pedig mindnyájan a földre estünk, egy hangot hallottam, amely így szólt hozzám héber nyelven: Saul, Saul, miért üldözöl engem? Nehéz neked az ösztöke ellen rugódoznod. Apostolok Cselekedetei 26. fejezet 14. vers



Saul villámgyorsan vágtatott távol Jeruzsálemtől, a templomtól és mindentől, amit szeretett, és ami a legszomorúbb, egyre távolabb Istentől. Miért?
Elhatározta, hogy fel fogja kutatni és fel fogja számolni a keresztény mozgalmat. Egy érdekes dolog történt útközben. Saul találkozott azzal az Istennel a damaszkuszi úton, akiről azt gondolta, hogy Jeruzsálemben maradt a szent és nagy templomban. Krisztusban Isten Saul elé állt. Emlékeztette Pált, hogy Isten ellen harcolni legalább olyan reménytelen küzdelem, mint az ökörnek harcolni az ekét vezető akarata ellen. Az ösztöke ellen lehet rugódozni, de nem érdemes, mert mindig az ösztökét irányító fog győzni. Azon kívül, hogy lehetetlen győzni az ösztökével szemben, csak önmagának árt, aki rugódozik ellene.
Mindannyian döntenünk kell az életünk irányát illetően. Meg kellett harcolnom, amikor Isten elhívott a szolgálatra. Nem álmodoztam arról, hogy lelkipásztori szolgálatba álljak. Tizenévesként álmodoztam arról, hogy rendőr leszek vagy sebész, de polgármesterként is el tudtam volna képzelni önmagam. A zene és éneklés iránt is vonzódtam, de Isten elém állt és elhívott. Sok ember próbált jó szándékkal tanácsolni: „Jól gondold meg, hogy a szolgálat útjára lépsz-e mert a világ legnehezebb hivatását készülsz választani egy olyan időben, amikor a szeretet meghidegül, a hitetlenség pedig növekvőben van. Sok-sok olyan harcot, szenvedést kell felvállanod amit nem kellene, ha nem ezt a szolgálatot választanád. Anyagilag be leszel egy életre határolva és az is előfordulhat, hogy zsarolni fognak azzal, hogy megfosztanak a megélhetésedtől, ha az Isten útját akarod követni és nem bizonyos emberek akaratát.” Isten viszont hívott és igent mondtam az Ő hívására. Amikor ez megtörtént akkor kaptam teljes békességet. Olyannyira, hogy azt mondtam vagy teológiai tanulmányokat fogom, folytatni vagy nem megyek főiskolára. Tudtam, hogy Isten erre hív. Téged hova akar vezetni Isten? Talán éppen te is rugódozol Isten akarata ellen? Talán Isten akarata nagyon nehéznek, bonyolultnak tűnik számodra. Jézus Krisztus viszont tesz egy ígéretet neked is: „Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok, és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek.” Lehetséges lenne ez? Ne félj az emberektől, hanem kövesd Krisztus szavát és meg fogod tapasztalni, hogy lehetséges.


IMA: Istenünk, olyan makacsok tudunk lenni, amikor saját akaratunkról van szó. Segíts alárendelni magunkat Neked és nem embereket, hanem egyedül Téged félni. Áldj meg minket a tudattal, hogy Szentlelked segít nekünk hordozni a tanítványság terheit. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gondolataid szűrői

Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dics...