2021. április 20., kedd

Kőszív helyett hússzív

Új szívet adok nektek, és új lelket adok belétek: eltávolítom testetekből a kőszívet, és hússzívet adok nektek. Ezékiel 36. fejezet 26. vers




Sok ember mentegeti magát a következő mondatokkal: „így születtem. Egyszerűen ilyen vagyok. Isten ilyennek teremtett ezért ne várd, hogy a rossz tulajdonságaimról lemondjak.”
Az ilyen beállítottságú ember, ha makacs vagy forrófejű, egyszerűen azzal mentegetik magukat, hogy ezeket a vonásokat szüleiktől örökölték, ezért semmit sem tehetnek ellene.
Ha homoszexuális vágyak törnek fel benned, állíthatod azt, hogy a genetikád a hibás és éppen ez jogosít fel arra, hogy kövesd e vágyaidat, ösztöneidet.
Az efféle gondolkodás figyelmen kívül hagyja a Biblia tanítását. A Biblia szerint, Isten az Ő hasonlatosságára teremtette az embert, de csodálatos képességeink mellett, bukott, bűnös természetünk van. Ez a bűnös természet a kezdetektől alakítja személyiségünket, életünket.
Kőszívvel születtünk e világra, ez pedig azt jelenti, hogy mindig azt erőltetjük, amit mi akarunk, és nem arra figyelünk, amit Isten akar.
Nem tudom megváltoztatni éppen emiatt a viselkedésemet, de Isten meg tud változtatni engem. Isten, A Szentlelke által új szívet akar adni neked is. Te is bűnösnek születtél, de a lelked újjászülethet Isten ereje által. Új életed lehet Krisztusban. Már nem kell ki fogásokat keresnem, hiszen élhetek úgy, mint ahogyan Isten újjászületett gyermekeihez illik.

IMA: Istenem, nem születtem ártatlanul, hiszen a bűn öröksége már kőkeménnyé tette szívemet. Segíts nekem, hogy ne keressek többé kifogásokat, hanem kőszívemet hagyjam a kereszted tövében, és örüljek az új szívnek, amit nekem adtál. Krisztus nevében kérlek, Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyakorlati megújulás

Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tet...