2022. december 9., péntek

Isten kedvel téged

Ám az angyal így folytatta: „Ne félj, Mária, mert Isten kedvel téged. Az angyal így válaszolt neki: „Eljön hozzád a Szent Szellem, és a Mindenható Isten hatalma takar be. Ezért a szent gyermeket is, amely születni fog, Isten Fiának nevezik majd. Lukács evangéliuma 1. fejezet 30, 35. vers (EFO)



Annyira szívmelengető és olyan csodálatos, hogy Isten valakit kedvel. Én nem tudhatom, hogy miért éppen Máriát látogatta meg Isten ilyen csodálatos módon és miért nem egy másik fiatal lányt választott, de azt tudom, hogy engem miért kedvelt meg és miért választott ki.
Emlékszem tizenéves koromban volt egy időszak, amikor haragudtam Istenre és tudatosan lázadtam ellene és azt vártam, hogy mikor sújt le rám. De Ő nem ezt tette.
Kiszeretett a régi életmódomból és úgy hívott el a szolgálatra, hogy sosem álmodoztam arról, hogy teljes időben Őt akarom szolgálni. Úgy jelentkeztem teológiára, hogy nem tudtam prédikálni sem.
De azt is tudom, hogy Isten azért választott ki, hogy megmutassa rajtam az Ő nagy irgalmát. Még egy ilyen földhözragadt emberből is, mint én tud valami olyan eszközt „kovácsolni” akit tud használni.
Sok döntést megbántam életem során, de azt, hogy az Ő gyermeke lettem, sosem bántam meg. Annyi csodát éltem meg egyénileg, de feleségemmel, családommal együtt is.
Mária kész volt családjával együtt igent mondani az Isten hívására. Pedig ez azzal járt, hogy az emberek pletykálni fognak róla, sarat fognak dobálni rá és meg fogják kérdőjelezni egész életét.
Amikor bízol Isten szavában, Ő bepillantást enged neked az Ő tervébe. Isten az Ő megtestesült Fiát egy egyszerű parasztlányra bízta, aki bízott Istenben és alávetette életét Istennek.
Mit tennél, ha Isten olyat kérne tőled, ami azzal jár, hogy le kell mondanod a jó híredről, erősen igénybe veszi a testedet és meghatározza a jövődet?
Ha valakinek olyan rendíthetetlen hite van, mint amilyen Máriának volt, Isten csodálatos dolgokat tud tenni rajta keresztül.
Ó! Bárcsak ezt a hitet kapnánk ajándékba mindannyian ebben a karácsonyi időszakban. Bárcsak ki tudnánk mondani minden fenntartás nélkül: „Az Úr szolgája vagyok. Történjen velem minden a te beszéded szerint!”


IMA: Istenem, áldalak és magasztallak, hogy felhasználtad Máriát, a Megváltó megtestesülésében, felnevelésében. Segíts, hogy én is tudjak engedni a Te beszédednek. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyakorlati megújulás

Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tet...