2023. november 27., hétfő

A szerető Atya ölelésében

Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében, János evangéliuma 1. fejezet 12. vers



Miért nevezi egy keresztény, Krisztust követő ember Atyának az Istent? Talán volt, hogy te is gondolkodtál már ezen. Ez nem egy vallásos ömlengés, ami a liturgiához tartozik, hanem valóság azok számára, akik Isten gyermekei lettek a Szentlélek által.

Amikor úgy döntöttem, hogy hiszek Jézus Krisztusban, mint személyes üdvözítőmben, szabadítómban, amikor elfogadtam azt a feltétel nélküli szeretetet, amit Jézus Krisztusban tanúsított irántam Isten, amikor Krisztus átvette az én helyemet és büntetésemet a golgotai kereszten, a mennyei Atya örökbefogadott engem és így én is része lettem az Ő családjának. Jogom van Őt Atyámnak szólítani. Ha ezt te is megtetted vagy meg fogod tenni akár a mai napon, neked is jogod van így szólítani Őt.

Olyan csodálatos az Isten szeretett, dédelgetett gyermekévé válni. Lehet, hogy te nem sokra tartod magad de Ő annyira szeretett, hogy életét adta érted.

Az Atya szó, az arám "Abba" magyar megfelelője és így szólította Jézus is a mennyei Atyát, amikor földi küldetése során imádkozott Hozzá. Krisztus pedig osztozik Isten megváltott, örökbefogadott gyermekeivel ezen a megszólításon. " Mert nem a szolgaság lelkét kaptátok, hogy ismét féljetek, hanem a fiúság Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: "Abbá, Atya!" ( Róma 8:15) Milyen csodálatos kiváltság. Nagyon szeretek így gondolni az én Istenemre. Az én mennyei Atyám szerető melegsége, védelmező jelenléte arra indít, hogy vágyjak egyre jobban az Ő közelségére, mint ahogyan az én kisgyermekeim is jönnek és karjaim ölelésébe rejtőznek. Nincs más szó, amely jobban kifejezné Isten gyermekeinek kapcsolatát a mennyei Atyjukkal. Ebben a lelki értelemben is hideg, rideg, szeretetlen és atyátlanul árva világban, fuss, rohanj szerető Atyád karjaiba. Fel fog melegedni szíved, lelked és örömet, erőt, szeretetet, reményt és célt fogsz kapni általa a mai napra is.


IMA: Drága mennyei Atyám! Csodálatosan szerető, kegyelmes Atyám vagy. Köszönöm, hogy már akkor szerettél és eltervezted megmentésemet Fiad halála és feltámadása által, amikor én még nem is éltem. Köszönöm, hogy elhívtál annak ellenére, hogy lázadtam ellened. Nincs ebben semmi érdemem. Tied minden dicsőség. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Erőt kaptok!

"...ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és lesztek az én tanúim Jeruzsálemben és egész Júdeában, Szamáriában, és ...