2024. július 19., péntek

Isten látja a teljes képet

Mert amennyivel magasabb az ég a földnél, annyival magasabbak az én utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál. Ézsaiás könyve 55. fejezet 9. vers



Angliában élt egy nagyon híres és nagyon intelligens tudós, de a külsejét tekintve egyáltalán nem volt vonzó. Egy napon meglátogatta ezt a tudóst egy nemes családból származó, külsejét tekintve rendkívül gyönyörű nő és azt mondta neki:
" Uram! Arra gondoltam, hogy milyen csodálatos lenne ha ön és én összeházasodnánk. Csodálatos gyerekeink lennének hiszen az én szépségemet és az ön rendkívüli elméjét örökölnék."
A tudós elmosolyodott és igy válaszolt:
Hölgyem! Én amiatt aggódom, hogy mi lesz a gyermekeinkkel, ha valami balszerencse folytán az én "szépségemet" és az ön elméjét öröklik? Igy esélyük sem lesz kitűnni sem a külsejükkel, sem az elméjükkel."
Ahogy a fenti kis történet szemlélteti, két ember gondolkodása is nagyon különböző lehet, mennyivel inkább különbözik Isten és a gyarló ember gondolkodása, nézőpontja.
Talán gyakran találkozol az élet olyan kihívásaival, amelyekre nem látod a megoldást. Talán úgy érzed, hogy elvesztél a nehézségek között, és nem érted, miért történnek veled bizonyos dolgok. Ebben az elmélkedésben az Úr emlékeztet arra, hogy az Ő tervei és gondolatai messze meghaladják a mi emberi értelmünket.
Ha közvetlenül négyzetméternyi földet látsz, Isten az egész tájat látja. Amit mi problémaként érzékelünk, az lehet a része az Ő nagyobb tervének, amelyet mi még nem érthetünk meg. Fontos, hogy bízzunk az Úr bölcsességében és gondviselésében, hiszen Ő mindig a javunkra cselekszik, még akkor is, ha azt időlegesen nem értjük.
Ahogy a gyermek bízva fogja szülője kezét, úgy neked is bízva kell fogni Isten kezét. Tudnod kell, hogy Ő sosem hagy el téged, és az Ő utai mindig jobbak és magasabbak a te utaidnál. Az Ő gondolatai telve vannak szeretettel és jósággal, még ha pillanatnyilag másként is tűnik számodra.
Engedj meg egy csendes pillanatot magadnak minden nap, hogy emlékeztesd szívedet erre az igazságra. Isten útjai és gondolatai messze meghaladják a földi korlátokat és emberi megértést. Emlékezz rá, hogy az Ő szeretete és bölcsessége mindig fölöttünk áll, és örök érvényű bizalommal fordulj hozzá minden utad során.

IMA: Istenem, végtelen, csodálatos a Te bölcsességed. Köszönöm, hogy az én korlátoltságommal is arra akarsz ösztönözni, hogy Rád bízzam magam. Ebben támogass engem életem minden napján. Krisztus nevében kérlek. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A keresztény élet célja

...és világosítsa meg lelki szemeteket, hogy meglássátok, milyen reménységre hívott el titeket, milyen gazdag az ő örökségének dicsősége a s...