2018. december 5., szerda

A GOLGOTÁTÓL NEM VOLT VISSZAÚT!

Amíg azonban Betlehemben voltak, eljött Mária szülésének ideje. Megszülte első kisfiát.
A gyermeket bepólyálta és a jászolba fektette, mert a fogadóban nem volt hely számukra. Néhány pásztor hall Jézusról
Lukács evangéliuma 2. rész 6-7. vers


Tegnap beszéltünk arról, hogy Isten tudta úgy irányítani a világ fejedelmeit, hogy Józsefet és Máriát eljuttassa Názáretből-Betlehembe.
Ebből kiindulva talán arra gondolhattál, hogy Isten azt is megtehette volna, hogy Fiát egy szépen berendezett szállodai szoba várja a születése pillanatában.
Igen. Megtehette volna. Születhetett volna Krisztus egy gazdag családba. A köveket kenyérré változtathatta volna a pusztában. 10 000 angyalt hívhatott volna segítségül a Gecsemáné kertben történt gyötrődése idején.
Leszállhatott volna a keresztről, hogy megmentse önmagát.
A kérdés viszont nem az, hogy Isten mit képes megtenni, hanem az, hogy mit akar megtenni?
Isten akarata volt, hogy a Fia, aki gazdag volt, szegénnyé legyen miattad és miattam.
A "NINCS ÜRES SZOBÁNK" táblák Betlehemben, mind te miattad és én miattam fogadták Józsefet és Máriát.
( 2 Korintus 8:9)
Isten ural mindent, még a motelek férőhelyeit is, az Ő gyermekeinek javára.
A Golgota útja Betlehemben kezdődött a "NINCS ÜRES SZOBÁNK" táblákkal, és a durva kereszt ácsolásával érkezett a végkifejlethez Jeruzsálemben.
Ne feledjük mit mondott Krisztus: " Jézus ezután így folytatta: „Aki követni akar engem, annak előbb meg kell tagadnia önmagát, és fel kell vennie a keresztjét. Csakis így követhet engem." Máté 16:24
Csatlakozhatunk Hozzá mi is, a kereszthordozásban, és hallhatjuk az Ő szavát, amint mondja:
" Emlékezzetek, mit mondtam: a szolga nem nagyobb, mint az ura. Ha engem üldöznek, titeket is üldözni fognak. Ha az én tanításomat követik, a tiéteket is követni fogják."
János evangéliuma 15:20
Azoknak, akik fellelkesülve mondták: " Követünk téged akárhová mész." ( Máté 8:19), Krisztus így válaszolt:
" A rókáknak van barlangjuk, a madaraknak fészkük, de az Ember Fiának, nincs hova a fejét lehajtania.
( Máté evangéliuma 8:20)
Igen, az Atya készíthetett volna luxus körülményeket a Fia megtestesülése idején, de azzal visszalépett volna Krisztus a kereszt útjáról.


IMA: Istenünk, magasztalunk Téged, hogy a Fiad testté lett, szegénnyé lett, megvetetté lett, beteggé lett, elhagyatottá lett, és meghalt miértünk. Segíts nekünk is az önmegtagadás gyakorlásában és a Tőled kapott keresztünk hordozásában. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Erőt kaptok!

"...ellenben erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és lesztek az én tanúim Jeruzsálemben és egész Júdeában, Szamáriában, és ...