2019. április 9., kedd

Honnan tudhatom, hogy Isten tényleg szeret engem?

Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?
Rómaiakhoz írt levél 8. rész 32. vers








Honnan tudhatod, hogy valaki szeret-e téged?
Azért mert mondta? Azzal már tisztában vagyunk, hogy beszélni a szeretetről nagyon olcsó dolog.
Mindannyian tudunk olyan emberekről akik folyamatosan egyet beszélnek és annak az ellenkezőjét teszik.
A cselekedetek döntik el, hogy ki az aki szeret minket és ki az aki nem. A cselekedetek döntik el, hogy ki az akit szeretünk és ki az akit nem.
A cselekedetek mindig túlharsogják a szavakat. Mindannyian hallottunk már arról, hogy Isten szeret minket. Vajon tényleg így van?
Hasonlítsuk össze Isten szavait: " Mert úgy szerette Isten a világot... (János 3:16), a cselekedeteivel: ki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?
Amikor a körülményeink által a gonosz meg akar ingatni minket az Isten irántunk érzett szeretetét illetően, csak tekintsünk a golgotai keresztre.
A mindennapi küzdelmeinkben ha a keresztre tekintünk, nem marad cseppnyi kételyünk sem az Isten szeretetét illetően.
Ha a legdrágábbat, az Ő Fiát ideadta nekünk, hogyne ajándékozna vele együtt mindent nekünk?
Nem mindent amire vágyunk, hanem mindent amit az Ő végtelen bölcsessége által szükségesnek lát ahhoz, hogy az Ő képmására formálódjunk, teljes és gazdag közösségünk legyen Vele.
Szégyen rám nézve, ha valaha is kételkedtem az Ő szeretetében.
A Fisgának a vére folyt azért, hogy megbékéltessen önmagával én pedig kis szomorúság, csalódás vagy fájdalom miatt azt hittem, hogy nem szeret?
Azért siránkoztam, mert a személyes kapcsolataimban kihívásokkal néztem szemben, vagy szűkösek voltak az anyagi lehetőségeim?
Azért panaszkodtam mert az egészségem megromlott, vagy mert a házastársam nem volt mindig kedves hozzám?
Isten szeretete nem szorul rá arra, hogy mi megvédjük vagy érveljünk mellette.
Körülvesz minket, mint a levegő. Isten nem kell bizonyítsa minden egyes reggelen, hogy szeret engem.
Nincs szükség arra sem, hogy minden egyes napon próbára tegyem az Ő szeretetét olyan szánalmas ultimátumokkal, mint:
" Uram, ha szeretsz engem, mutasd meg nekem ma. Segítsd a gyerekeimet, hogy büszke lehessek rájuk, segíts, hogy elég pénz legyen a bankszámlámon, add ,hogy mindenki kedves legyen velem.
Ha tényleg szeretsz, tégy végre boldoggá."
Isten szeretete irántam és irántad már régóta töretlen és változatlan.
Ki is lett nyilvánítva egy durva római kereszten.
Nyugodjunk meg, építsünk erre a biztos igazságra. Sose vonjuk kétségbe többé Isten szeretetét.


IMA: Istenünk, dicsérünk Téged a valódi szeretetedért. Dicsérünk azért, hogy Te előbb cselekedtél, áldoztál és utána beszéltél az irántunk való szeretetről.
Szégyenkezünk előtted. Annyi üres szót mondtunk ami mögött nem volt cselekedet. Akár Neked, aki a szívek szándékát is vizsgálod, akár egymásnak.
Olyan a mi szeretetünk és hűségünk irántad, mint a nyári harmat.
Könyörülj rajtunk, Szentlelked által változtass meg minket, hogy valóságos legyen a szeretetünk Irántad, egymás iránt. Krisztus nevében, Ámen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Becsületbeli dolog

...tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük ...