2021. március 22., hétfő

Amikor a barátot ellenségnek nézzük

... Mert aki nincs ellenünk, az mellettünk van. Márk evangéliuma 9. fejezet 40. vers



A tanítványok láttak valakit, aki ugyan nem tartozott a tanítványi körhöz, de Jézus Krisztus nevében munkálkodott. A tanítványok cselekedtek is, mert úgy gondolták el kell tiltani az illetőt a szolgálattól, hogy ne eshessen csorba Krisztus nevén és szolgálatán.
Ezután meg is osztották Krisztussal a dolgot és azt várták, hogy valamiféle dicséretben fognak részesülni. „ Jól tettétek kedves tanítványaim. Nem szeretem az ilyen magányos „farkasokat” a szolgálatban.”
Jézus Krisztus viszont ennek az ellenkezőjét mondta: „Ne tiltsátok el.” A tanítványok megdöbbentek, Krisztus viszont megmagyarázta nekik, hogy aki nincs ellenük, az mellettük van. Ha őszinték vagyunk, mi keresztények sokszor túlbuzgóságunkban meg akarjuk védeni Krisztust és az Isten munkáját. Közben pedig nem vesszük észre, hogy Isten nem szorul a mi védelmünkre, hanem mi szorulunk az Ő tanácsára, vezetésére, erejére szüntelen.
Sokszor elég, ha azt látjuk, némelyek máshogy dicsőítik Istent, mint ahogyan mi azt megszoktuk és máris kényelmetlenül érezzük magunkat. Krisztus viszont minket is figyelmeztet arra, hogy vigyázzunk, hogyan beszélünk egymásról.
Az is igaz, hogy olyan időket élünk, amikor az evangéliumot egyre inkább támadások érik. Éppen ezért fontos összefognunk azon hittestvéreinkkel, akikkel, egy szívvel és egy lélekkel szolgáljuk az Urat. Amikor Isten gyermekei együtt imádkoznak, és együtt szolgálnak, azzal dicsőséget adnak Istennek. Földi szolgálatának vége felé Krisztus így imádkozott értünk: „Én azt a dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk: én őbennük és te énbennem, hogy tökéletesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél." János evangéliuma 17. fejezet 22-23. vers


IMA: Istenem, bocsáss meg nekem minden olyan alkalmat, amikor tiszteletlen voltam olyan emberekkel szemben, akik szintén a Te gyermekeid még akkor is, ha nem ugyanazon közösség tagjai vagyunk. Álld meg világszerte azokat, akik a Te szellemi gyülekezetedhez tartoznak, hogy meglássa, a világ mi a tieid vagyunk. Krisztus nevében kérünk, Ámen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Becsületbeli dolog

...tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük ...