2021. május 17., hétfő

Isten szeretete

Ezt mondta nekem az ÚR: Szeresd csak tovább azt az asszonyt, aki más szeretője és házasságtörő, ahogyan az ÚR szereti Izrael fiait, bár más istenekhez fordulnak, és szeretik az aszú szőlőt.
Hóseás könyve 3. rész 1. vers



Szeresd csak tovább az asszonyt aki házasságtörő.-mondja az Úr Hoseásnak. Pontosan úgy szeresd, ahogyan én szeretem a lelki házasságtörésben levő népemet.
A népként Izraelt említi az Ige, de profetikusan szólva az egész világ iránti szeretetét is jelenti Istennek.
Keresd csak meg ismét az én népemet, akik idegen isteneket imádnak: földi javakat, birtoklást és mindezekben próbálnak értelmet találni földi életüknek.
Micsoda fájdalmas keresés lehetett ez Hóseásnak...
Az ex prostituált feleségét keresni, aki visszatért a prostitúcióba.
Milyen mocskos helyekre kellett menjen, hogy megtalálja...
Olyan utcákon kellett járnia, amiről minden "tisztességes hívő" azt mondta volna, hogy Isten emberének semmi keresnivalója ott.
Másodszor, Hóseás megvette a feleségét 15 ezüstért.
De miért fizetett valakiért aki már az övé volt? Aki már hozzá tartozott?
Milyen borzasztó lehetett a feleségét megláncolva, meztelenül látni egy emelvényen, miközben árulják annak aki a legtöbbet kínálja érte.
Hiába volt a felesége, mert rabszolga lett és fizetnie kellett érte.
Remélem mostanra megértetted, hogy Hóseás a szerető Isten előképe, téged és engem pedig Gómer jelképez ebben a történetben.
24. Zsoltár 1. vers: "Az Úré a föld s annak teljessége; a föld kereksége s annak lakosai."
Az emberiség Isten egyedi tulajdonát képezi, hiszen Ő a teremtő. Viszont mégis fizetett egy nagyon magas árat azért, ami már az övé volt.
Az Ő fiának vére folyt, hogy visszaszerezze azt ami már az övé volt.
Milyen szégyen lehetett Gómerben. Mit gondolhatott?
" Megtalált engem a férjem, holott elhagytam őt és három gyermekünket és mégis ragaszkodik hozzá, hogy fizessen értem."
Más férfiak azért fizettek érte, hogy kihasználják, Hóseás azért fizetett érte, hogy meggyógyítsa.
Az evangélium előképével találkozunk itt.
A megváltás Jézus Krisztus által hoz tökéletes szabadságot, az emberek elkövetett bűnei, lázadása, Istentől menekülése ellenére.
Az Ószövetségben az Istent a haragja miatt félték az emberek, de a prófécia szerint egyesül az Isten népe és Dávid király fog uralkodni rajtuk, akkor majd a jóságáért és szeretetéért fogják félni az Urat Isten gyermekei.
Ezek azok a napok amelyekben ma élünk.
A mi igazi Hóseásunk megérkezett. Megtalált téged és megtalált engem. Talán már senki sem keresett. Nem keresett a családod, a gyülekezeted, a rokonságod, de Ő utánad ment.
Jézus Krisztus ma is keresi az elveszettet. Ezért ne csodálkozz, ha rád talál, hogy nem leszel szép, összeszedett, kedves, hanem rabláncok foglya leszel, mezítelen leszek, bűnös leszel, ahogyan én is az voltam.
Ő már fizetett érted is. Csak fogadd el alázattal és bűnbánattal a szabadítását, az új ruhát amit neked akar adni és az örökséget amit neked készített.


IMA: Istenünk, senki sem olyan jó hozzánk, mint Te. Miért szeretsz minket úgy?
Segíts ma minden olvasónak, hogy elfogadja a Te szereteted és azt az új életet, amit kegyelemből kínálsz minden megtérő embernek. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyakorlati megújulás

Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tet...