2021. május 1., szombat

Isten vezetése

Bizony, itt van Isten, a mi Istenünk örökkön örökké, ő vezet minket mindhalálig. 48. Zsoltár 14. vers



Az ókori izraelitáknak egyetlen gondja az volt, hogy megtudják, Isten merre akarja vezetni őket. Életutam során, sok-sok útkereszteződéshez érkeztem már, de elmondhatom, hogy Isten sosem hagyott cserben. Amikor tanácsát kértem, mindig útba igazított és megmutatta melyik úton járjak. Ha elhamarkodott voltam és elfelejtettem tanácsát kérni, hamar zsákutcába kerültem, de bűnbánatot tartva és Hozzá kiáltva segítségemre sietett és tanácsával vezetett. Gyakran adott olyan vezetést, amit pillanatnyilag nem értettem és éppen ezért a környezetem is gyanakodva fogadott, de hónapok, évek múlva nyilvánvalóvá vált, hogy Isten miért úgy vezetett, ahogyan vezetett.
Isten még mindig Isten és még mindig kész vezetni gyermekeit. Ez óriási kiváltság, lehetőség. Isten ma már nem felhő vagy tűzoszlop által vezet és talán benned is felmerül, hogyan tudhatod meg Isten akaratát pályaválasztással, házvásárlással, jövendőbeli házastárssal és sok-sok egyéb dologgal kapcsolatosan?
Mielőtt nagy döntéseket hoznál, először is döntsd el, hogy teljesen elkötelezed magad Krisztusnak. Ha nem kötelezed el magad Isten mellett, akkor teljesen egyedül leszel és sodródsz az életutadon, mint az őszi falevél a szélben.
Isten csak az övéit vezeti. Ez után vizsgáld meg, hogy a döntés, amire készülsz, egyezik-e a Biblia által kijelentett alapelvekkel vagy sem? Ha ezt megteszed, máris leszűkülnek a helyes döntési lehetőségek.
Tanácsolja Isten, hogy Istennek elkötelezett keresztény olyan emberrel házasodjon, aki nem kötelezte el magát Istennek? Nem! Tanácsolja Isten, hogy erkölcstelen módon építs karriert, tegyél szert nagyobb jövedelemre? Nem! Tanácsolja Isten, hogy önmagadnak luxus otthoni körülményeket építs ki, miközben az Ő munkájára egyáltalán semmit nem áldozol? Nem!
Isten nem fog ellentmondani egyértelmű akaratának, amelyet már kijelentett a Biblia által.
Ha elkötelezted magad Krisztus mellett, tanulmányoztad Isten szavát, lehetnek döntések, amelyekben további útmutatásra van szükséged.
A Biblia nem fogja neked kidobni a jövendőbelid teljes nevét, lakcímét, a jövendőbeli munkád vagy a megvásárolni kívánt ingatlan pontos címét.
Ilyenkor imádkozz Isten vezetését kérve és légy nyitott, hogy meghalld a Szentlélek szavát a bensődben. Megértve Isten vezetését, bízz benne, hogy Ő meg fogja áldani döntésedet, engedelmességedet.


IMA: Istenünk, köszönjük, hogy ma is hajlandó vagy vezetni a Te gyermekeidet. Vezess engem a Krisztus nyomdokaiban Szentlelked által. Segíts nekem minden utamon megérteni a Te vezetésedet és engedelmeskedni annak. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Becsületbeli dolog

...tartsátok becsületbeli dolognak, hogy csendesen éljetek, tegyétek a magatok dolgát, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan elrendeltük ...