2021. szeptember 25., szombat

Magasztalja lelkem az Urat

Mária pedig ezt mondta: "Magasztalja lelkem az Urat, s az én lelkem ujjong Isten, az én Megtartóm előtt, mert rátekintett szolgálóleánya megalázott voltára: és íme, mostantól fogva boldognak mond engem minden nemzedék, mert nagy dolgokat tett velem a Hatalmas, és szent az ő neve, irgalma megmarad nemzedékről nemzedékre az őt félőkön. Lukács evangéliuma 1. fejezet 46-50. versek



Észrevettem önmagamon, hogy amilyen keresztény éneket kezdek el dúdolni, olyan lelkiállapotban vagyok. Mária felhangolódott Isten magasztalására, amikor tudatosult benne, hogy ő lesz Isten eszköze, akit arra fog használni, hogy az üdvözítő testet öltsön.
Dicsőítette Istent azért, mert az alázatosakat választja ki és nem a gőgös és törtető embereket. Olyan embereket keres eszközéül, akik szívvel-lélekkel keresik Őt anélkül, hogy önmagukat előtérbe helyeznék.
Isten döntése volt, hogy Máriát választotta, de Ő sosem hív el öntelt embert. A kevélyeknek ma is ellenáll, de az alázatosakat kegyelmében részesíti.
Egy beosztott rendkívül törtető viselkedést tanúsított, amikor értesült róla, hogy egy magasabb beosztás megüresedett. A főnökének a következőt mondta: „Engem válasszon erre a felelős beosztásra, mert én vagyok a legalkalmasabb erre a feladatra.” A főnöke rendkívül bölcsen válaszolt: „Mivel ön úgy gondolja, hogy ön a legalkalmasabb a beosztásra, máris bizonyította, hogy alkalmatlan rá.”
Magasztalta Istent azért is, mert irgalmat tanúsított iránta: „.. irgalma megmarad nemzedékről nemzedékre az őt félőkön.”
Isten, aki a történelem során számtalanszor ítéletet tartott nemzetek felett, késedelmes a haragra és bővelkedik szeretetben.
Jézusban irgalmat kínál minden embernek, annak ellenére, hogy büntetést érdemelnél bűneidért. Elfogadod hittel?
Végül magasztalja Istent, mert nagylelkű azokkal, akiknek semmijük nincs. Akik azt hiszik, hogy az életük értelme a vagyon halmozását jelenti, egyszer rá fognak jönni, hogy mennyire nem rendelkeznek semmivel az Isten nélkül.
Azok, akik Isten kegyelmére és áldására éheznek és szomjaznak, ma is teljesen kielégülhetnek.


IMA: Istenem, Te vagy a világ megmentője ezért szeretnélek nagy örömmel és hálával magasztalni Téged. Köszönöm kegyelmedet és szeretetedet, Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A boldogító iga

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, é...