2022. április 15., péntek

Az ártatlan bárány vére

Másnap János látta Jézust, amint jön felé, és így szólt: "Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét! Ő az, akiről én megmondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőzött engem, mert előbb volt, mint én. János evangéliuma 1. fejezet 29-30. versek

 

Egy züllött és sokféle sebtől, bűntől terhelt férfi, elindult valahova, de hírtelen szakadni kezdett az eső és úgy döntött, hogy a közeli templomban húzza meg magát, amíg elül a vihar.                             Amikor bement és az utolsó padban helyet foglalt, a fenti igeverset olvasta fel éppen a lelkipásztor. Az igeversről eszébe jutott egy történet még gyermekkorából.                                                                          Az édesapjától kapott ajándékba egy aranyos, hófehér báránykát és amíg az édesapja az autó javításával foglalkozott, ő maga a báránykával játszott. A bárányka többször az édesapja útjába került és egyik alkalommal az édesapja megelégelte és mérgesen megütötte a báránykát egy szerszámmal, a bárányka pedig vérezni kezdett és kimúlt. A kisfiú szíve összeszorult és csak a következő gondolatok jártak a fejében: " Az én hibám, hogy a bárányka meghalt. Én üldöztem édesapám felé és az én hibámból akadályozta őt. Most pedig az ő vére folyik az én bűnömért." Ez a züllött ember visszagondolva erre a gyermekkori történetre összetört és megértette, hogy Jézus Krisztus volt a tiszta és szent bárány, aki meghalt a világ és ezzel meghalt ennek a züllött embernek a bűneiért is, aki úgy érezte, hogy gyermekkorában már meghalt egy ártatlan bárányka az ő bűnéért. Egyetlen igeverset sem értett volna meg, csak ezt az egyet, a gyermekkorában átélt események miatt. Krisztus meghalt egy ehhez hasonló napon a mi bűneinkért, adósságainkért. A mennyei Atya haragja az én bűneimért és a te bűneidért súlytotta Őt halálra. Isten veled is törődik. Téged is megszólít ma. Miért ellenkeznél tovább? Miért cipelnéd tovább a bűneid? Miért ne adnád meg magad a megöletett Báránynak?
 

IMA: Istenem, Krisztus által újat kezdhet veled minden ember, aki teljes hitét és bizalmát a kifolyt vérbe és a megört testbe helyezi. Tudom, hogy a Krisztus felbecsülhetetlenül értékes vére folyt az én bűneimért is. Átadom magam Neked teljesen. A Te kegyelmed által változtass meg, formálj át teljesen. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A boldogító iga

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, é...