2022. június 26., vasárnap

Kik a boldogok? 7. rész

Boldogok, akik békét teremtenek, mert ők Isten fiainak neveztetnek.                                                  Máté evangéliuma 5. fejezet 9. vers



A Biblia arra hív minden egyes keresztényt, hogy naponta keresse az Istenből fakadó békességet és kövesse azt. Saját bőrömön tanultam meg, hogy vannak olyan viták, amelyek elől nemes egyszerűséggel ki kell térni azért, mert semmi értelme nem lenne időt és energiát pazarolni rájuk. Vannak olyan pillanatok, amikor a legjobb döntést, ha az indulatainkat építő módon vezetjük le ahelyett, hogy olyat tennénk vagy mondanánk, amivel megrontanánk az Istentől kapott békességünket. Nagy bölcsességre van szükségünk felülről, hogy tudjuk, mikor kell hallgatnunk azért, hogy a békességet munkáljuk, és mikor kell beszéljünk azért, hogy ne váljunk megalkuvó, gerinctelen emberekké.
Boldogok azok, akik megértik, hogy Isten e békéltetés szolgálatát is rájuk bízta. Könnyű elmenni egy olyan családot meglátogatni ahol mindenki kedvesen fogad, férj és feleség lesi minden kívánságodat, látod azonnal, hogy a családban békesség, harmónia és szeretet uralkodik. Jó ilyen légkörben, ilyen emberekkel időt tölteni. Könnyű dolog ilyen légkörben lenni.
Vannak olyan családok is, akiknél a teríték kifogástalan, a házban minden a helyén van, minden tökéletesnek tűnik, a házaspár még igyekszik meg is játszani, hogy mennyire minden rendben van közöttük, de szinte érezni lehet a feszültséget a levegőben. Egyik kimegy, a másik bejön és fordítva. Nem lehet együtt beszélni velük, csak külön-külön mondanak valamit. Lehet ilyen családban felszabadultan enni? Könnyű a feszültséggel terhelt légkörben lenni? Nem könnyű.
Egyetlen alkalom volt, amikor lelki értelemben éreztem ezt egy gyülekezetben. Vendég szolgálatra hívtak, de annyira nyomott volt a légkör, hogy alig vártam befejezzem a szolgálatomat és tovább menjek. Amikor elkezdtem a prédikációt, úgy éreztem rám is rám telepedett az a nyomott lelkület és annyira erőtlennek éreztem a szolgálatomat is.
Tanítson meg minket Isten a békéltetés szolgálatát végezni. Elsősorban hirdetni, hogy meg lehet békülni az Atyával Jézus Krisztus vére által, de eszközzé válni akkor is, amikor két ember között húzódnak súlyos nézeteltérések. Nem az olajat önteni a tűzre, hanem az Isten szeretetével kioltani a gyűlölet, harag tüzét. Pál apostol is ezt a szolgálatot végezte.
Nézd csak mit írt az egyik gyülekezetének: „Evódiát intem, és Szüntükhét is intem, hogy legyen közöttük egyetértés az Úrban.” ( Filippi 2:4)
Igazi békességet teremteni nem úgy lehet, hogy mindenkinek igazat adsz vagy megvonod a vállad és diplomatikusan tovább mész. Az Isten igazságát kell képviselnünk és csak abból fakadóan születhet igazi békesség, békéltető szolgálat.

IMA: Istenünk, taníts meg minket arra, hogy a hétköznapokban hogyan teremtsünk békességet igazságod és kegyelmed, bölcsességed által. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A boldogító iga

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, é...