2022. július 30., szombat

Hívő, de nem hiszékeny

Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy azok az Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba. Efézusbeliekhez írt levél 4. fejezet 1. vers



Bizonyára te is tapasztaltad már, hogy nem minden az, aminek látszik. Egy csalódott feleség mondta el egyszer, hogy fiatal lányként arról álmodozott, hogy egy rendkívül jóképű fiú fogja megkérni a kezét és boldogan fognak élni életük végéig. Ez a vágya teljesült, de mégis csalódott volt, mert a kívülről szép fiatalember, belül jellemtelennek bizonyult.
Ebben a hazugsággal és felületességgel átitatott világban minden egyes lépésedhez szükséged van Isten mennyei bölcsességére, világosságára.
Amikor hallgatsz egy prédikációt, tanítást vagy személyesen tanulmányozod Isten szavát, elengedhetetlen Isten vezetése. Életem során sosem indultam el gombát szedni és arra sem bátorkodtam, hogy a piacon vásároljak. Miért? Lényegében azért, mert nem tudok különbséget tenni a veszélytelen, ehető gomba és a halálosan mérgező gomba között. Arra viszont emlékszem, hogy kisiskolásként az iskolából hazafele gyalogolva felfigyeltem egy gesztenyefára amely alatt tele volt gyönyörű gesztenyékkel. Én nagyon szerettem a főtt gesztenyét, ezért annyit szedtem a táskámba amennyit csak tudtam és hazavittem. Édesanyám viszont jól tudta, hogy amit hazavittem, az vadgesztenye és nem alkalmas emberi fogyasztásra. Csalódott lettem amikor rájöttem, hogy amit hasznosnak gondoltam, voltaképp szemét volt. Milyen jó, hogy volt aki felvilágosított.
Így van ez lelki értelemben is. Bármit hallasz, olvasol, gondolsz, kérd Istent, hogy mutassa meg egyezik-e az Ő tiszta Szavával? Sok mai tanító egy torzított evangéliumot hirdet, kiforgatják a szentírást, hogy olyan értelmet adjanak neki, ami nem igaz és ennek olyan sok követője van.
Vannak ilyen ferdítések, amelyek rendkívül jól csengenek, de megmérgezik a lelkedet, ha nem ismered az igazságot és bedőlsz ezeknek.
Ismerd meg hát alaposan a Bibliát. Ha erre törekedsz és kéred Isten Szentlelkének vezetését, akkor azonnal visszhangra talál benned Isten igazsága, de azonnal érezni fogod azt is, ha valami nem egyenes, nem tiszta tanítás. Naponta kérd az Isten bölcsességét.
Vigyázz! Ne ess a másik végletbe sem! Vannak olyan tanítások amelyek újak lehetnek neked. Ezeket mindig imádságos szívvel vesd össze Isten szavával. Attól, mert valami neked új vagy szokatlan, nem jelenti automatikusan azt, hogy tévtanítás. Vannak emberek, akik már érettebbek a lelki életben és olyan dolgokat tanítanak, amelyek újak neked.
Ne vesd meg Isten igazságát csak azért, mert még nem érted. Jézus Krisztus tanításait sokszor még a tanítványok sem értették vagy nem értették jól.

IMA: Drága Istenem! Segíts nekem, hogy szomjazzam és éhezzem a Te szavad igazságait. Add, hogy azokat Szentlelked által megértsem és cselekedjem. Óvd meg lelkemet a mérgektől, mesterkélt hazugságoktól és tévtanitoktól. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az anyaság áldott "raktárai"

...Anyja mindezeket a szavakat megőrizte szívében, Lukács evangéliuma 2. fejezet 51.b. vers Amikor az édesanyákról emlékezünk meg, Mária, Jé...