2022. július 9., szombat

Isten tanácsa mindenek előtt

Szeretem azokat, akik engem szeretnek, megtalálnak engem, akik keresnek.                       Példabeszédek könyve 8. rész 17. vers



Az eredeti fordításban van még egy szó amit a magyar nem ad vissza. "Megtalálnak engem, akik "pirkadatkor" keresnek."
Én úgy gondolom nemcsak pirkadatkor fontos keresnünk Istent, hanem minden egyes pillanatában életünkben. Amikor viszont fontos döntések előtt állunk, akkor mindenek előtt keressük Istent. Az Ő országát, az Ő igazságát, vezetését, ez pedig garantálni fogja biztonságunkat és a jövőnkre vonatkozó gondviselést is.
Kötelező Istent keresned és a véleményét, tanácsát kérned? Természetesen nem.
Rábízhatod magad a szemedre, az elmédre, a "szimatodra".
Lót választás elé került. Ki kellett válassza azt a vidéket, ahol az egész családjával, vagyonával együtt letelepedhet. Úgy gondolta nem kell Isten véleményét kikérnie. Hiszen a vak is látja, hogy melyik a gazdagabb, zöldellőbb, ígéretesebb terület. Sodoma és Gomora vidékét választotta, ő viszont nem tudhatta, hogy az általa választott rész el fog süllyedni vagyonával és feleségével együtt.
Ábrahám Istenre figyelt, így békével a szívében választotta a látszólag szegényebb lehetőséget, az Isten pedig Ábrahám mellett bizonyított. Isten szereti azokat, akik Őt őszintén keresik.
Mielőtt igent mondanál arra a munkalehetőségre, mielőtt házasságot kötnél azzal a személlyel, mielőtt megvásárolnád az új házad, mielőtt elköltöznél egy másik városba, keresd Istent mindenek előtt. Nem tudom elmondani, hogy hányszor védett meg minket Isten azáltal, hogy lelassítottunk és időt szakítottunk arra, hogy "egyeztessünk" Vele.
Lehet, hogy nem hallható hangon fog szólni hozzád, de egy szelíd lökés által, amivel a helyes irányba állít.
Ezáltal megáldhat téged és egész családodat, közösségedet is.
Az ellenségünk célja, hogy elvonja a figyelmünket Istentől és ezzel rossz döntésekre sarkalljon, amik akár a jólétünkbe is kerülhetnek.
Ne engedd tehát, hogy a gonosz elvonja a figyelmed. Légy éber és elővigyázatos. Hallgass Isten útmutatására. Amikor ezt teszed bölcsességet, életet és kegyelmet találsz Isten előtt. ( Példabeszédek könyve 8. rész 35. vers)


IMA: Atyám, Istenem köszönöm neked. Azért imádkozom, hogy vezess engem a mai napon. Ne engedd, hogy a gonosz elvonja a figyelmemet és rossz döntéseket hozzak.
Segíts megtanulnom, hogy miként keresselek téged, mielőtt döntéseket hozok.
Segíts érzékenynek lennem Szentlelked vezetésére.
Az én életem és a körülöttem levők élete múlik ezen. Krisztus nevében kérlek, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az anyaság áldott "raktárai"

...Anyja mindezeket a szavakat megőrizte szívében, Lukács evangéliuma 2. fejezet 51.b. vers Amikor az édesanyákról emlékezünk meg, Mária, Jé...