2022. augusztus 8., hétfő

Nézz szembe az ismeretlentől való félelemmel

De áldott az a férfi, aki az Úrban bízik, akinek az ÚR a bizodalma. Mert olyan lesz, mint a víz mellé ültetett fa, amely a folyóig ereszti gyökereit, és nem fél, ha eljön a hőség, lombja üde zöld marad. Száraz esztendőben sincs gondja, szüntelenül termi gyümölcsét. Jeremiás könyve 17. fejezet 7-8. vers



Olyan útra lépni, amelyen még sosem jártál félelmetes lehet. Ezt az utóbbi időben én is tapasztaltam, hiszen nemrég Isten arra vezetett, hogy sok száz kmre utazzak az otthonomtól és ott kezdjem el életemnek egy új fejezetét. A döntés előtt sokat tépelődtem, mert féltem megtenni az első lépést. Féltem hatra hagyni a jól megszokott életemet. Azt vettem észre, hogy sok " Mi lesz, ha..." kezdetű kérdés kavarog a fejemben. Az ismeretlen titokzatossága izgalmas, de ugyanakkor sok bizonytalansággal jár.
Olyan ember vagyok, aki nem szeretem a túl sok ismeretlent az élet egyenletében, mert szeretek tervezni és azt gondolni, hogy ezzel a legtöbb dolgot irányíthatom. Azt viszont meg kellett értenem, hogy Isten most egy teljesen új dologra hív és azért teszi ezt, mert minden bizonnyal erre van szükségem.
Isten nem szeretné, hogy elkényelmesedjek a megszokott hitéletemben és önelégültté váljak és hiszem, hogy rád nézve sem ez az elképzelése.
Isten szava élő és cselekvő. Isten pedig erre akar hívni téged is. Ha engedsz Isten szavának, te is élő és cselekvő életet fogsz élni.
A parkban sétálva, az új környezetben gyönyörű fákat láttam, de tudom, hogy a gyökerek, amelyeket nem látok, sokszor nagyobbak, mint a fa látható részei.
Ezeken a gyökereken keresztül jut vízhez és táplálékhoz a fa. Minél mélyebb a gyökér, annál nagyobb viszontagságokat bír el a fa. A fenti Igében, Isten a fákhoz hasonlítja a Krisztus követőit.
Ha szeretnéd, hogy ismeretlenben, bizonytalanságban, válságban és az élet sivárságában is gyümölcsöző életed legyen, akkor mélyen meg kell gyökerezned a Krisztusban vetett hitedben.
Így a Szentlélek által mindig megfelelő és bőséges táplálékot fog kapni lelked, ahhoz, hogy örökérvényű gyümölcsöket teremj. Ne fél hát! Számolj le a félelmeiddel és gyökerezz meg ott, ahol Isten akar látni. Ha így teszel, akkor az Isten áldásainak végtelen, kiapadhatatlan tárháza fogja biztosítani azt, hogy friss, gyümölcstermő és félelmet legyőző életed legyen.


IMA: Istenem, mutasd meg nekem, hogy miként terjeszthetem ki életem fájának ágait úgy, hogy új módokat találok a szolgálatra. Segíts meggyökerezni Krisztusban és az Ő erejében, hogy ne féljek az ismeretlentől. Krisztus nevében kérlek, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gondolataid szűrői

Egyébként pedig, testvéreim, ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dics...