2024. március 28., csütörtök

Új szövetség

És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik: "Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." Hasonlóképpen vette a poharat is, miután megvacsoráztak, és ezt mondta: "E pohár az új szövetség az én vérem által, amely tiérettetek ontatik ki. De íme, annak a keze, aki elárul engem, az enyémmel együtt van az asztalon. Mert az Emberfia elmegy ugyan, amint elrendeltetett, de jaj annak az embernek, aki elárulja őt." Lukács evangéliuma 22. fejezet
 


Azok a szavak, amelyeket Jézus mondott az utolsó vacsora közben, nem csupán egyszerű szavak voltak.
Jézus vette a kenyeret, és hálát adott érte, majd megtörte, és azt mondta: "Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre", nemcsak egy egyszerű szertartás volt. Ez az egyszerű cselekedet hívja fel a figyelmedet arra, hogy Jézus teste áldozatul adatott érted is, hogy megváltson téged a bűneidtől és az örök életet ajándékozza neked.
Aztán Jézus vette a poharat, és azt mondta: "E pohár az új szövetség az én vérem által, amely tiérettetek ontatik ki." Az a pohár az Úr Jézus kiontott vérének szimbóluma, amely által új szövetség jött létre közöttünk és Isten között. Ez az új szövetség szabadít minket fel a bűn rabságából, és lehetőséget ad arra, hogy új életet éljünk az Úr Jézus Krisztusban.
De Jézus figyelmeztet téged is: "Íme, annak a keze, aki elárul engem, az enyémmel együtt van az asztalon." Jézus tudta, hogy a megváltás és az új szövetség ajándékát egyesek elárulják és elutasítják majd. Ezért hív téged és engem arra, hogy legyünk hűségesek és kitartóak az Ő útján. Ezzel pedig választ is kaptál a kérdésre, ami sok keresztényben megfogalmazódott már és gyakran helytelen választ eredményezett. El lehet árulni az új szövetséget? Lábbal lehet taposni Jézus Krisztusnak, a kiengesztelésnek és üdvösségnek a vérét? A Biblia szerint határozottan igen.
Az Úr Jézus utána mondja: "Mert az Emberfia elmegy ugyan, amint elrendeltetett, de jaj annak az embernek, aki elárulja őt." Jézus tudta, hogy szenvedés és halál vár rá, de azt is tudta, hogy ezáltal megnyitja előtted az örök élet ajtaját. Az, aki az Úr Jézust követi, megtapasztalhatja az Ő feltámadásának hatalmát és az örök élet reménységét.
Az Úr Jézus megváltó munkája nemcsak múlt időben történt esemény, hanem jelen időben is hatással van az életedre. Minden alkalommal, amikor ünnepeljük az Úr vacsoráját, emlékezünk az Ő áldozatára, és hálát adunk az Ő szeretetéért és kegyelméért. Legyen hát az Úr Jézus áldozatának emléke mindig veled, és légy részese az Ő új szövetségének és áldásainak mindörökké. Isten terve nem fog meghiúsulni. Akkor sem, ha elfogadod az Ő szeretetét és áldozatát, akkor sem, ha elárulod azt. A döntésed azonban örökkévaló hatással lesz rád.


IMA: Istenem, köszönöm, hogy új szövetséget kötöttél az Atya és az emberiség között és ezzel lehetővé tetted, hogy megszabaduljunk a bűn és a halál hatalmából. Szeretnék elmélyülni a Te szeretetedben. Segíts nekem ebben. Krisztus nevében, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kizárólag kegyelemből

Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. E...