2024. augusztus 9., péntek

Erő a gyengeségből

Háromszor könyörögtem az Úrhoz, hogy távozzék el ez tőlem, de ő ezt mondta nekem: Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz. Legszívesebben azért az én erőtlenségeimmel dicsekszem, hogy a Krisztus ereje lakozzék bennem.                              Korintusiakhoz irt első levél 12. fejezet 9. vers



Milyen gyakran érzed úgy, hogy az életedben lévő nehézségek és gyengeségek elviselhetetlenek? Talán már sokszor imádkoztál azért, hogy megszabadulj ezektől a terhektől, és mégis úgy tűnik, hogy a válasz nem érkezik meg. Ezen a ponton emlékezz Pál apostol szavaira és tapasztalatára.

Pál is többször kérte az Urat, hogy vegye el tőle a gyötrő próbát, de Isten válasza egyértelmű volt: „Elég neked az én kegyelmem, mert az én erőm erőtlenség által ér célhoz.” Isten kegyelme valóban elegendő számodra is, bármilyen gyengeséggel vagy nehézséggel nézel szembe. Az Ő ereje éppen a te erőtlenségedben nyilvánul meg legteljesebben. Természetesen te érezheted úgy, hogy neked nem elég, de Isten sokkal jobban ismer téged, mint te önmagadat. A kérdés csak az, hogy bizol-e Benne?

Amikor te is úgy érzed, hogy a terheid túl nagyok, emlékezz arra, hogy Isten nem hagy magadra. Az Ő kegyelme folyamatosan jelen van az életedben, és éppen a nehézségeid közepette mutatja meg az Ő hatalmas erejét. Ne félj dicsekedni gyengeségeiddel, mert Krisztus ereje ezekben válik láthatóvá.

Az emberi természet hajlamos arra, hogy elrejtse gyengeségeit és csak az erősségeivel dicsekedjen. Azonban a keresztény élet titka éppen abban rejlik, hogy elfogadod saját korlátaidat, és ezek által nyílik meg az út Isten erejének megmutatkozása előtt. Krisztus ereje tökéletesen kiteljesedik benned, amikor alázatosan beismered, hogy szükséged van rá.

Bár lehet, hogy most még nem látod, hogyan válik javadra a szenvedésed, bízz Isten bölcsességében és szeretetében. Ő pontosan tudja, mi a legjobb neked, és az Ő kegyelme mindig elegendő. Meríts erőt abból, hogy Krisztus ereje benned lakozik, és hagyd, hogy Ő vezessen át minden nehézségen.

Engedd meg, hogy ez a gondolat mélyen megérintse a szívedet: Isten ereje a te erőtlenségedben válik teljessé. Ne feledd, hogy minden nehézség, amellyel szembesülsz, lehetőséget ad arra, hogy megtapasztald az Ő hatalmas kegyelmét és szeretetét. Légy hálás mindenért, amit át kell élned, mert ezek által Krisztus ereje nyilvánul meg benned.

IMA: Istenem, az én erőm gyengeség, de az a gyengeség, amit Veled hordozok erővé válik. Segits ezt megértenem és ehhez méltóan élnem. Krisztus nevében, Ámen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Isten meghallgatja övéit

Hallgass, Uram, imádságomra, és figyelj könyörgő szavamra! A nyomorúság idején hozzád kiáltok, mert te meghallgatsz engem. 86. zsoltár 6-7. ...