2024. október 16., szerda

Személyes reformáció 3. rész

...mikor meghallottam ezeket, napokon át ültem, sírtam és gyászoltam, böjtöltem és imádkoztam a menny Istene előtt, és ezt mondtam: Ó, Uram, menny Istene, te nagy és félelmetes Isten! Te hűségesen megtartod a szövetséget azokkal, akik szeretnek téged, és megtartják parancsolataidat. Fordulj hozzám figyelmesen, tekints reám, és hallgasd meg szolgád imádságát, aki most éjjel-nappal imádkozik előtted a te szolgáidért, Izráel fiaiért. Vallást teszek Izráel fiainak a vétkeiről, amelyeket elkövettünk ellened. Vétkeztem én is és atyám háza népe is! Nehémiás könyve 1. fejezet 4-6. versek



Olyan könnyű Isten kegyelmét kifogásként használni egy erkölcstelen életre. Isten népe megtanulta a megfelelő szavakat és azokat mondták az istentiszteleten, de Isten azt mondta: " Helyesek a szavaitok, helyesek az énekeitek, de a szívetek egyáltalán nincs a helyén."
Jeruzsálem romokban volt, semmi más nem maradt csak romok. Nehémiás istenfélő ember volt, de amikor ezt meglátta, fogalma sem volt hogyan lehetne ezt a helyzetet helyrehozni. Kétségbeesésében napokon keresztül ült, gyászolt, sirt, böjtölt, imádkozott a menny Istene előtt.
Milyen szomorú, hogy csak Nehémiás tette ezt. A nép többi része nem imádkozott, nem szomorkodott, nem gyászolt a romok felett. Ezért Isten nem is használta őket semmire.
Isten ma is keres egy embert, aki bánkódik igazán azért, mert a kereszténység nagy része romokban hever. A mai helyzet hasonló a Nehémiáséhoz, csak sok tekintetben mélyebb a válság.
Fáj neked ma, hogy Krisztus lelki értelemben vett Jeruzsáleme: a gyülekezet nem vár többé a mennyei vőlegényére hanem összeházasodott a világgal?
Fáj neked az a fagyos közömbösség ami végigsöpör Isten népén? Fáj neked, hogy a szívedben levő lelki Jeruzsálem, lelki templom lassan romokban hever? Fáj, hogy ezek a romok elszívják minden lelki erődet és lelkesedésedet? Fáj neked, hogy már nem látod, amit Isten lát és nem fáj neked, ami Istennek fáj?
Lassan feladod a lelki harcot és észre sem veszed. Már nem tusakodsz imádságban, egyszerűen éled a megszokott életedet miközben emberek lelkei vesznek el a kárhozatban.
Hallgattam néhány keresztényt, akik azzal viccelődtek, hogy egyik rokonuk milyen súlyos bűnökben él. Számukra ez nagyon mulatságos volt. Hol vannak a vasárnapi iskolai tanitok, akik sírnak a gyermekek felett, mert látják, hogy ha nem értik meg az evangélium üzenetét a kárhozatban lesznek 100 év múlva?
Márt értem, hogy nem lesz megújulás, nem lesz lelki ébredés, amig nem akarjuk, hogy Isten Szentlelke feltörje a kőkemény szívünk talaját.
Ne mondd, hogy szeretnéd a családod, szeretteid üdvösségét, amig te naphosszat elszórakozol a kedvteléseiddel úgy, hogy nem mész ki az elveszettek közé hirdetni nekik az örömhírt.
David Wilkerson


IMA: Istenem! Nem az vagyok, akinek lennem kellene akaratod szerint. Nem ott vagyok, ahol lennem kellene. Könnyelműen vettem a dolgokat és csak arra koncentráltam, hogy én boldog legyek. Már értem, hogy az igazi boldogság és beteljesedés az, amikor engedek a Te Szentlelkednek, hogy eszközödként használj. Krisztus nevében könyörülj rajtam, Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A szeretet, mint döntés

A Szeretet...Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr. Korintusiakhoz irt első levél 13. fejezet 7. vers A Szeretet, ahog...